Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja instrument i Logic

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-28 08:52

Jag köpte Logic 8 för ett år sedan men har inte förrän nu haft tid att sitta ned och jobba med detta program (semestertid).

Efter 20 år med Cubase har övergången trots allt funkat bra, men en enkel funktion förbryllar mej.

Hur fasen får man fram Logic egna instrument samt installerade tredje parts syntpluggar?

Med mediabrowser till höger kan man leta efter vilka ljud man vill ha, dvs bas -> electric bass -> val av ljud, men om jag inte vill använda denna Garageband dumbified funktion utan vill ladda tex sculpture och scrolla genom scultures presets, hur gör jag detta?

Jag försökte också att installera en demo av IMPOscar, men hur hittar jag denna plugin i Logic?

Antagligen har jag missat en enkel detalj, men hur än jag sökt genom menyer och genom Logics documentation så hittar jag inte detta beskrivet.

I Cubase har man ett atnal slots där man kan ladda in VSTi från en lista av alla installerade syntpluggar, finns det inget motsvarande i Logic?

Skapa ett nytt "Software instrument"-spår. Till vänster ser du spårets alla inställningar. Under "Inserts" väljer du effekter och liknande och under "I/O" väljer du ljudkälla. Klicka på "I/O" och håll nere musknappen så visas en meny med alla plugins, både Logics egna och andra.

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-28 14:47

Tackar!

Så enkelt när man vet hur man gör det. Finns det något kortkommande för att komma åt dessa pluggar?

1
Bevaka tråden