Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Comhem och Mac?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det här låter *betryggande* eftersom jag planerar att flytta till ett *ComHem hus*

Ursprungligen av gurrab:

Det här låter *betryggande* eftersom jag planerar att flytta till ett *ComHem hus*

Det mesta här i tråden är ju iofs ett par år gammalt...

Tja, glöm alla Mac-specifika saker såsom Back to my Mac, iDisk och Fildelning via AFP...

Sök på ComHem och 548 (Port 548) och du skall finna...

MobileMe och iDisk funkar alldeles utmärkt (ja, förutom att iDisk är pinsamt slött...men det är inte Comhems fel :-).

Ursprungligen av Goflorp:

Tja, glöm alla Mac-specifika saker såsom Back to my Mac, iDisk och Fildelning via AFP...

Ursprungligen av Zimmerman:

MobileMe och iDisk funkar alldeles utmärkt (ja, förutom att iDisk är pinsamt slött...men det är inte Comhems fel :-).

Sist jag kollade var port 548 stängd här i Göteborg iaf....

Jag tror att du har blandat ihop saker och ting; Comhem har stängt möjligheten att Macar snackar afp direkt mellan varandra inom intranätet (Comhem-Comhem). När det gäller MobileMe-tjänster - som är Internet - så funkar allt. Har aldrig påverkats av Comhems idiotiska policy.

Sist jag kollade var port 548 stängd här i Göteborg iaf....

Jag tror att du har blandat ihop saker och ting; Comhem har stängt möjligheten att Macar snackar afp direkt mellan varandra inom intranätet (Comhem-Comhem). När det gäller MobileMe-tjänster - som är Internet - så funkar allt. Har aldrig påverkats av Comhems idiotiska policy.

Då får jag nog be några här på forumet om hjälp att configga mina prylar...
iDisk mot mac.se har jag aldrig fått att funka.

mac.se??? Vi talar om MobileMe (me.com f.d. mac.com) - MobileMe är en tjänst från Apple som bl.a. innefattar iDisk®.

Då får jag nog be några här på forumet om hjälp att configga mina prylar...
iDisk mot mac.se har jag aldrig fått att funka.

mac.se??? Vi talar om MobileMe (me.com f.d. mac.com) - MobileMe är en tjänst från Apple som bl.a. innefattar iDisk®.

Men iDisk som iDisk, det skall väl inte spela ngn roll. Den använder välan Apple FileSharing protocol (fick jag det rätt?) AFP över posrt 548.
Port 548 har ju ComHem haft låst i åratal.

Nu på senare har de börjat öppna den, PÅ VISSA ORTER.

Stockholmarna verkar kunna köra iDiskar, men här i GBG, nej.

Jag har aldrig fått några saker som är så "mac-specifika" genom Comhems modem.
Jag kommer ju inte ens in i burken.

Hallelujah broder!

Det mesta här i tråden är ju iofs ett par år gammalt...

Sök på ComHem och 548 (Port 548) och du skall finna...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-21 00:23

Jaså? Jag har alltid hört att iDisk kör WebDAV.

Connecting to your iDisk from Windows Explorer

Bevaka tråden