Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ownit och Airport express problem.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(japp, jag har läst de andra trådarna som finns men får det inte att funka ändå)

Hej. Jag sitter här och försöker få mitt AP Express att funka med Ownits nätverk. Med kabel funkar det hur bra som helst, men när jag försöker skapa ett trådlöst så vill det inte. Det står att någon redan använder den IP adressen... alltså ett annat trådlöst närverk...

Jag får kontakt med Airporten men sedan då? Behöver jag en router för att någon redan använder IP adressen?

Kan någon hjälpa? Förklara steg för steg vad jag skall göra.

Mch
jerry

  • Medlem
  • 2009-06-30 16:10

Jag kan knappast hjälpa dig, men åtminstone vittna om att jag har Ownit som går direkt till en Airport Extreme (borde ju vara samma sak). Det var bara att knappa in den fasta IP-adressen (och alla de andra siffrorna Ownit skickade) i basstationens internetinställningar via Airport-verktyget så fungerade det utan problem från första stund. Lycka till.

Bara en tanke... Vilken ip-adress har din dator? Är det samma som du försöker ge airporten? Jag är verkligen ingen expert, men låt airporten vara dhcp-server med det fasta ip-numret utåt, och datorn ska bli tilldelad sin ip-adress av airporten (dvs systeminställningar/nätverk/airport/konfigurera: med dhcp på datorn).

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-07-01 10:48

Jag vet inte vad det är för andra trådar du syftar på men det finns folk som har trassel med den senaste firmware'n som kom för någon vecka sedan.

Jag skaffade en AE i dag och hade med vissa problem att få upp skiten. Har också Ownit. Men nu går det fint. Tror det var AE:ns DHCP-server som var mongoloid. Jag var tvungen att säga till den att reservera ett nummer per dator för att sedan ställa in i t.ex. systeminställningarna. Då gick det till slut. Ett tag var den mästare på att försöka ansluta datorn till AE:n med mitt externa IP.

Jag har samma problem fast med bredband2. Misstänker OS 10.5.8. inte lirar med airporten. Fick min ena laptop att fungera några minuter. Behöver hjälp!

1
Bevaka tråden