...det är frågan.
Jag köpte en Mac Pro precis nyss. Först hade jag tänkt vänta tills snöleoparden dök upp, men när den visade sig bli så billig kunde jag inte vänta längre (dessutom blir den ju ännu billigare eftersom jag köpt mac efter 1;a juni). Så nu sitter jag med den trevliga maskinen bestyckad med leopard och funderar...
* Ska jag installera alla mina tunga appar (photoshop, logic studio, final cut express och alla dessa småprogram jag vill ha) nu, eller ska jag det inte? Jag vill ju helst inte behöva göra om den proceduren när snöleoparden kommer. Och jag vill helst blåsa maskinen och göra en "clean install". Vilket alltså skulle innebära att jag var tvungen att installera om det igen när snöleo släpps.
* ELLER ska jag satsa på att en uppgradering av OS.et blir lyckad och köra in alla appar redan nu?
* Sedan har vi ju alternativet arkivera och installera eller vad det heter. Har aldrig testat, men det låter som att jag skulle behöva installera alla program igen, om jag fattat saken rätt. Alltså att det är en clean install minus formatteringen av disken.
Och varför tror jag då inte på att uppgradera? Av erfarenhet, dock mest från andra O/S än OS X, men faktiskt även med OS X. När jag gick upp till leopard gjorde jag en upgrade. Min maskin blev rätt pucko då, och repade sig inte förrän jag till slut blåste om den fullständigt. Så att uppgradera undviker jag gärna.
Vad tycker ni?