Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail-inkorgen är raderad efter koppling till Mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-01 14:14

Har lite problem med Microsoft Live hotmail efter att jag ordnat så att jag kopplat hotmailkontot till Mail i OS X.

Efter att Mail laddat ner hela min inkorg och att allt fungerat som en fröjd i några dagar så loggade jag in på mitt hotmail-konto via hotmail.com. Till min stora förvåning fanns det bara de senaste 6 mailen där. Drygt 1100 mail borta ur min inkorg.

Dom finns förstås kvar i Mail men jag skulle helst vilja ha dem på båda ställen, dels för backup och dels om man är på resande fot och inte har mbp'n med sig.

Är det någon inställning som jag har missat? Går det att återställa hotmail-inkorgen? eller är det helt enkelt så att om mail laddar ner mailen så tas dom bort i windows live hotmail?

tacksam för svar!

//JK

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 14:19

Gissar att det är eftersom hotmail bara kör pop så hämtas mailen hem. du får kryssa i alternativet lämna mail på servern i kontoinställningarna för att låta dom ligga på båda ställena.
Tips är att du byter till något som stödjer IMAP (typ gmail) så du kan ha en trevlig mappstruktur som finns både i din mailklient och i din webbmail.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-01 14:31

Ok, låter ju som om det är felet. Kan inte riktigt kolla mina inställningar nu då jag inte är vid datorn. Vet du/någon om det går att återställa på något sätt. T ex genom att kryssa i rutan?

Om jag öppnar ett gmail-konto, finns det något enkelt sätt att plocka över min inkorg från hotmail/Mail på?

Tackar och bockar för snabbt svar!

//JK

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-01 20:50

Nej, du kan inte få tillbaka den till hotmail, men om du skaffar gmail kan du välja att popa all mail från hotmail till gmail så all mail kommer dit (även dom som inte fått nya adressen)
sen kan du när du kopplar upp kontot i mail som ett IMAP konto bara dra över mailen i mail.app till gmail kontot.

1
Bevaka tråden