Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kameraväska för Nikon DSLR?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping, Sweden, Sweden
  • 2009-06-30 13:47

Tjena

har just nu en Nikon D40, och är på jakt efter en skön kameraväska för 500-1000 kr max. Jag har just nu ett Sigma 17-70 på, men kommer skaffa ett par objektiv till, så den ska rymma kamera med objektiv + 1-2 objektiv och lite minneskort o så. Tänkte även byta ut D40n mot typ en D80/90 eller D200/300 om ett tag så den får inte vara precis för en D40 utan även passa något större kameror.

Den ska gärna inte se ut som en standard kameraväska men det gör inte så mkt. Det jag ivll med det är att få en väska som passar bra till vardags så man kan få med kameran ut lite oftare samt att den ska rymma kommande prylar.

Har ni några tips?!

Lowepro Flipside 200 eller Slingshot 200.

• Medlem
  • 2009-06-30 14:03

Ahh glömde säga att jag var ute efter en Axelväska, och ja jag har kollat runt men de enda som jag hittar som jag tycker verkar schyssta utseendemässigt är de där National Geographic väskorna och då har jag kommit fram till två val om man sulle gå för någon av dom, eller ingen av dom alls.

NG2343
http://www.scandinavianphoto.se/prod...px?iid=5524477

eller

NG2475
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=700148

har ju ingen möjlighet att kolla på dom då de inte verkar finnas i karlstad. Men läst recensioner på de o det verkar vara lite blandade åsikter om dom.

Senast redigerat 2009-06-30 16:49

Du betalar nog ett rejält överpris för att det står NG på dem...

Lowepro Classified, Apex 140, Stealth Reporter...

ThinkTank Urban Disguise (över 1000 kr)

Domke (över 1000 kr men riktigt snygga)

Lowepro är ju lika roligt som att kolla på när färg torkar....

Jag har en axelväska 2477 - helnöjd - snygg också. Viktigt för en estet

• Medlem
  • 2009-07-02 09:24

Kan bara hålla med, Lowepro är inte speciellt roliga. VIll ju ha nåt som smälter in i vardagen och så man kan få med lite mer prylar i, så kameran allt som oftast också hänger med. Är 2477 väldigt stor eller? Jag kommer nog bara ha kameran inkl objektiv + ett extra objektiv, möjligtvis 2 extra om ett längre tag.

Ursprungligen av Millow:

Kan bara hålla med, Lowepro är inte speciellt roliga. VIll ju ha nåt som smälter in i vardagen och så man kan få med lite mer prylar i, så kameran allt som oftast också hänger med. Är 2477 väldigt stor eller? Jag kommer nog bara ha kameran inkl objektiv + ett extra objektiv, möjligtvis 2 extra om ett längre tag.

Den är lagom för mig med en kamera och kanske 2-3 extra objektiv.

Annars per definition så är en kameraväska ALLTID för liten...

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-07-02 12:45

När det gäller axelväskor, så gillar jag Crumpler. Bra material, varierande storlekar, vädertåligt och i min smak, snygga. Dock finns det ju en prislapp på dessa också...

LowePro är ett bra, billigare alternativ. Vissa vädertåliga, vissa andra inte... Kolla efter beteckningen "AW".

Tänker man lite framåt, så blir det rätt tungt med en systemakamera + batterigrepp, med monterad normalzoom, plus två extra objektiv, samt en blixt. Det dröjer inte länge förrän du önskar att axelväskan vore en ryggsäck...

• Medlem
  • 2009-07-02 13:08

När jag börjar önska det kommer det bli en ryggsäck med, men just nu med en D40 + ett objektiv känns inte det som det mesta genomtänkta valet. Kommer nog dröja till hösten eller vintern innan det blir ett nytt hus, ska börja med att skaffa lite ny optik först.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-02 13:23
Ursprungligen av Millow:

När jag börjar önska det kommer det bli en ryggsäck med, men just nu med en D40 + ett objektiv känns inte det som det mesta genomtänkta valet. Kommer nog dröja till hösten eller vintern innan det blir ett nytt hus, ska börja med att skaffa lite ny optik först.

Skulle rekommendera att bara ha kameran i en vanlig ryggsäck/axelväska när du är ute och rör på dig och inte vill ha kameran i handen.

Senast redigerat 2009-07-02 16:15
Ursprungligen av Millow:

Det var därför jag föreslog Slingshot... Den beter sig inte som en vanlig ryggsäck... Kollade du ens alternativen jag föreslog?

Läs den här länken innan du köper: http://www.bythom.com/bags.htm

• Medlem
  • 2009-07-02 15:23
Ursprungligen av Thomas Weigle:

Det var därför jag föreslog Slingshot... Den beter sig inte som en vanlig ryggsäck... Kollade du ens alternativen jag föreslog?

Läs den här länken innan du köper: http://www.bythom.com/bags.htm

Jo, men ser ändå rätt stor ut för mig just nu.

Kolla på Slingshot 100 i så fall. Den räcker till för kamera, monterat objektiv och 1-2 ytterligare. Seriöst, Slingshot är bland de bästa väskorna på marknaden och Lowepro har riktigt bra kvalitet för priset.

Kata 3-N-1 ska också vara bra och funkar på samma sätt.

Den jag använder mest är faktiskt en Crumpler laptop axelväska modell större. Får lätt plats med lite kameraprylar och en extra tröja eller regnjacka - och den funkar bra till annat än kamerautrustning också.

1
Bevaka tråden