Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Waiting for reboot...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-06-30 15:31

Nu har jag försökt jailbreaka min iphone 3G, 3.0 typ tio gånger och får samma fel hela tiden! Jag blir galen! Snälla kan någon hjälpa mig?

Jag använde mig av redsn0w när jag gjort de tre stegen med power- & home knappen. Så går den i DFU-mode och startar om en gång andra gången fastnar den på "waiting for rebot" vad gör jag för fel?

//Speer

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-06-30 15:33

P.S. Jag klickar bara i cydia och inte LCY då jag hört att det kan krångla till updateringen för cydia...

Redsn0w har problem med att fungera under Vista64bit. Jag hade samma problem som du och sedan provade jag på min Macbook och då gick det på första försöket. Jag testade även på en polares Vista32bit och då gick det också utmärkt.

Man behöver heller inte göra första steget med att hålla power i 3 sekunder utan man kan gå direkt på andra steget. Under Vistamaskinen var vi tvingade att göra så.

Jag råkar ut för samma sak! Jag testade först nästan 10 ggr på Macbook Pro 13" men den hänger sig också på samma ställe.

Har t.o.m. återställt den 5 ggr för att testa igen men får samma fel. Har försökt non-stop nu i ca 3 timmar och har gått över till att testa på iMac - samma sak där!

Läst runt på olika forum där en del säger att uppdatering 10.5.6 ska ha med sig når fel/buggar i USB-porten och att det bör ha varit uppdaterat till 10.5.7. Jag har redan den senaste versionen men det funkar inte iaf.

Många andra har testat att jb via Windonws (bläää) och du funkar det problemfritt. Ska man verkligen behöva gå så långt att man måste testa i Windows?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-04 11:23
Ursprungligen av t0mmi3b0y:

Jag råkar ut för samma sak! Jag testade först nästan 10 ggr på Macbook Pro 13" men den hänger sig också på samma ställe.

Har t.o.m. återställt den 5 ggr för att testa igen men får samma fel. Har försökt non-stop nu i ca 3 timmar och har gått över till att testa på iMac - samma sak där!

Läst runt på olika forum där en del säger att uppdatering 10.5.6 ska ha med sig når fel/buggar i USB-porten och att det bör ha varit uppdaterat till 10.5.7. Jag har redan den senaste versionen men det funkar inte iaf.

Många andra har testat att jb via Windonws (bläää) och du funkar det problemfritt. Ska man verkligen behöva gå så långt att man måste testa i Windows?

Testa skadar aldrig.

Jag vet att det här låter helt vrickat. Men när den hänger sig på waiting for reboot... Dra ur USB-kabeln och sätt i den igen. Gjorde detta med pappas när vi JBade den och då funkade det som en dans!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-07-13 18:23

tack PeeMaN nu funade det så simpel lösning tänkte aldrig jag på

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-09-03 09:24

Sjukt skumt, funkade för mig också. Det där är en riktigt härlig bugg alltså

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-09-05 18:54

När ska man dra ut sladden? Eller måste man göra om allt på nytt? Eller ska jag bara starta telefonen, sätta i kabeln, dra ut den o sätta i den igen för att det ska funka?

Har inte telefonen tillgänglig nu därför jag frågar.

Ursprungligen av pontish:

När ska man dra ut sladden? Eller måste man göra om allt på nytt? Eller ska jag bara starta telefonen, sätta i kabeln, dra ut den o sätta i den igen för att det ska funka?

Har inte telefonen tillgänglig nu därför jag frågar.

När programmet hänger sig och det står waiting for reboot men inget händer. Det är då du jackar ur och i kabeln.

1
Bevaka tråden