Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppstart av Iphone 3G!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag jailbrekad Iphone 3G med ultrasnOw, allt funkar bra sånär på vid uppstart efter att jag har knappat in min simkod så säger Iphonen följande:
"Din mobil har nu sänt ett textmeddelande från ditt kort! och kan man välja accept eller avbryta (spelar ingen roll vad jag väljer,utan den går vidare till nästa steg) Nästa steg på menyn, är att den snabbt säger " "No network coverage" samma sak här klicka ok eller avbryta! efter dessa meddelande så kliver Iphonen in i menyn och allt funkar bra, men just dessa moment vid uppstart vill jag ju inte ha, men det kanske hör till med jailbreaket? Någon som känner till detta....

Vilken guide följde du för jailbreak?
Återställde eller uppdaterade du till 3.0?

Ursprungligen av theplague:

Vilken guide följde du för jailbreak?
Återställde eller uppdaterade du till 3.0?

Jag i min iver "råkade" uppdatera först till 3.0 sedan körde jag jailbreak.

Ursprungligen av ekonsult:

Jag i min iver "råkade" uppdatera först till 3.0 sedan körde jag jailbreak.

Testa då och gör en Återställning, och sedan jailbreaka igen.

Ursprungligen av theplague:

Testa då och gör en Återställning, och sedan jailbreaka igen.

Nu är det gjort som du sa, men problemet kvarstår! det kanske har någonting att göra med att den är Telialåst från början! jag har mailat devteam men ännu ej fått svar, i värsta fall så jag nog stå ut;) Tack för din hjälp.

Mvh
Cliff

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-29 18:41
Ursprungligen av ekonsult:

Nu är det gjort som du sa, men problemet kvarstår! det kanske har någonting att göra med att den är Telialåst från början! jag har mailat devteam men ännu ej fått svar, i värsta fall så jag nog stå ut;) Tack för din hjälp.

Mvh
Cliff

Återställde du med backup eller som ny telefon?

Ursprungligen av zappee:

Återställde du med backup eller som ny telefon?

Förvisso denna gång återställde jag med backup, men har gjort det 2 gånger tidigare som ny telefon med samma resultat:tveksam:

ekonsult:
Testat detta?: http://www.99.se/1791241-post70.html

Ursprungligen av theplague:

ekonsult:
Testat detta?: http://www.99.se/1791241-post70.html

Tyvärr, detta funkar inte inte heller! jag får nog dras med det "lilla" problemet:)

Prova att ta bort pinkod.Mvh Jan

Ursprungligen av jananders:

Prova att ta bort pinkod.Mvh Jan

Tyvärr det funkade inte heller! Tack för tipset...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-04 15:00

Du kan inte jailbreaka med ultrasn0w. Ultrasn0w låser endast upp basebandet så att du kan använda ett annat sim kort. Du kan använda RedSn0w eller PwnageTool för att jailbreaka iPhonen. Har du en telia abonnemang så behövs inte Ultrasn0w eftersom du kan använda Telia sim korten med iPhonen.

Prova att ta bort pinkoden som jananders skrev. Yellowsn0w fungerade inte med pinkod. Kanske gäller det fortfarande.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Du kan inte jailbreaka med ultrasn0w. Ultrasn0w låser endast upp basebandet så att du kan använda ett annat sim kort. Du kan använda RedSn0w eller PwnageTool för att jailbreaka iPhonen. Har du en telia abonnemang så behövs inte Ultrasn0w eftersom du kan använda Telia sim korten med iPhonen.

Prova att ta bort pinkoden som jananders skrev. Yellowsn0w fungerade inte med pinkod. Kanske gäller det fortfarande.

//Rob

Den är alltså jailbreakad med PwnageTool och upplåst med ultrasn0w och jag har ett Tele2 abonnemang, pinkoden hjälpte alltså inte att stänga av. Ursäkta mig om jag är otydlig...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-07-05 21:41
Ursprungligen av ekonsult:

Den är alltså jailbreakad med PwnageTool och upplåst med ultrasn0w och jag har ett Tele2 abonnemang, pinkoden hjälpte alltså inte att stänga av. Ursäkta mig om jag är otydlig...

Bara för att klargöra.... du tog bort pinkoden innan du körde PwnageTool och Ultrasn0w?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-05 22:03

Det räcker nog att installera om Ultrasn0w.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det räcker nog att installera om Ultrasn0w.

//Rob

Då får jag passa på att tacka för alla tipsen, det funkar efter en ominstallation av Ultrasn0w som Robo-X påtalade och även att stänga av pinkoden, då funkar det!
Så fort jag kopplar in pinkoden så är jag tillbaka på ruta 1! underligt är det;)

1
Bevaka tråden