Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med MMS i iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2009-06-30 10:50

hmm hur funkar det, komprimeras bilderna innan dom skickas och så? Så man inte åker på en tjock faktura sen...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-30 14:39

Efter en halv dag så är batteriet nere på 60%. Det är inte normalt. Verkar som något kör i bakgrunden.

//Rob

Går även fantasktiskt segt arr föka namn när jag ska skriva nytt sms typ 2 sek per bokstav/siffra..

Själva medelandet går som vanligt att skriva..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-30 17:21
Ursprungligen av jurassic579:

Går även fantasktiskt segt arr föka namn när jag ska skriva nytt sms typ 2 sek per bokstav/siffra..

Själva medelandet går som vanligt att skriva..

Det problemet har jag inte. Men jag är fortfarande nyfiken vad det är som gör att batteritiden är sämre.

//Rob

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2009-06-30 19:21
Ursprungligen av Robo-X:

Det problemet har jag inte. Men jag är fortfarande nyfiken vad det är som gör att batteritiden är sämre.

//Rob

du får nog en hint när nästa faktura dimper ner i brevlådan!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-30 19:36
Ursprungligen av carpark:

du får nog en hint när nästa faktura dimper ner i brevlådan!

Edge är avstängt. Och enligt loggen så har datamängden inte ökat. Men jag får se. Har använt edge/gprs alldeles för mycket ändå.

//Rob

När det gäller MMS så är det väl inte datakostnaden som är den stora delen. Det är kostnaden för själva MMS:et. Telia har rea nu under sommaren.. 1:- per MMS:cool:

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-01 08:57

enligt någon webbsida så kollar den mms mot wap server hela tiden = drar batteri, plus att jag ser att mitt kontantkort drainats på cash. (osäker om det är pga mms hack dock).. :/ sux... har disablat skiten sålänge..

Senast redigerat 2009-07-01 09:47
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2009-07-01 09:45

Avinstallerade mms:en igår då den drar rent för mycket batteri. Installerade istället SwirlyMMS och batteriet verkar klart friskare nu. Den ligger fortfarande på 100% och telefonen har varit igång 3 timmar, hade jag haft mms-hacket istället hade den legat på 70-80% vid det här laget

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-01 10:37

Ja det var enormt va det drog ström.
Har avinstallerat nu och hoppas på en bättre version.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-01 15:00

Min telefon drog 10% under 12h. Anser inte det vara så farligt alls, ej heller haft problem med att kontant kortet skulle ha drainats alls.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-07-13 17:30
Ursprungligen av Exstaz:

Min telefon drog 10% under 12h. Anser inte det vara så farligt alls, ej heller haft problem med att kontant kortet skulle ha drainats alls.

Mitt batterier sög efter MMS-hacket men återgick till normal förbrukning efter det att jag tömde batteriet helt och laddade över natten.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-01 15:21

Kan det bero på fråm vem man hämta programmet alpden eller ispazio?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-01 15:34

Jag har det från iSpazio

iSpzio-versionen ska ha någon felkod i sog och runtom på bloggar etc rekommenderas att inte använda den versinen uten alpden-versionen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-01 20:25
Ursprungligen av theplague:

iSpzio-versionen ska ha någon felkod i sog och runtom på bloggar etc rekommenderas att inte använda den versinen uten alpden-versionen.

Var har du läst det?

Jag jämförde båda paketen och dem verkar lika.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Var har du läst det?

Jag jämförde båda paketen och dem verkar lika.

//Rob

Jaså, hittar inte just nu exakt var jag läste det, men då är allt lugnt då?

Problem vid bootning

Installerade nyss applikationen via Cydia, nu har den senare hängt sig vid ombootning. Känns mindre bra.. Har provat hålla in av/på knappen för att på så sätt starta om den på nytt, hamnar dock i samma fryst läge igen där apple loggan syns i mitten av skärmen:(...Verkar som luren verkar boota om på nytt självmant efter ca 5 min. Kommer dock då i samma fryst läge igen..

Tips för att kunna sätta igång luren igen mottages tacksamt.
/speedy79

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-03 08:33
Ursprungligen av speedy79:

Installerade nyss applikationen via Cydia, nu har den senare hängt sig vid ombootning. Känns mindre bra.. Har provat hålla in av/på knappen för att på så sätt starta om den på nytt, hamnar dock i samma fryst läge igen där apple loggan syns i mitten av skärmen:(...Verkar som luren verkar boota om på nytt självmant efter ca 5 min. Kommer dock då i samma fryst läge igen..

Tips för att kunna sätta igång luren igen mottages tacksamt.
/speedy79

Du måste ha iPhone 2g och firmware 3 för att ActivateMMS2G ska fungera.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Du måste ha iPhone 2g och firmware 3 för att ActivateMMS2G ska fungera.

//Rob

Tack, har dragit in firmware 3 nu och då fungerar iaf telefonen igen.. Blev lite nervös ett tag där..
/speedy79

Ursprungligen av speedy79:

Tack, har dragit in firmware 3 nu och då fungerar iaf telefonen igen.. Blev lite nervös ett tag där..
/speedy79

Du hade alltså lagt in ActivateMMS2g på en lur som inte var 3.0 på?!?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-03 14:40

Någon som vet något nytt om batteriproblemet eller skall man köra swirly?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-04 15:31

Någon som fått det att funka med spring mobil?
Mina inställning, som jag inte får att fungera är:

Cellular data
APN: data.springmobil.se
Username:
Password:

MMS
APN: data.springmobil.se
Username:
Password:
MMSC: http://mms.springmobil.se
MMS Proxy: 213.88.184.37:8080
MMS Max Message Size:
MMS UA Prof URL:

Kan ju varna alla att ActivateMMS2G inte funkar ihop med 3.1, min telefon stannar i uppstarten, får dra hem och köra en restore sen.

Tråkigt! Någon som har en lösning?

Samma för mig. Men swirlymms fungerar i 3.1

Någon som fått mms att funka med 3.1.2... Hittade en guide som inte funkade för mig iaf...

Enable MMS on iPhone 2G 3.1.2 Firmware | Redmond Pie

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-24 00:36

Det finns en tråd på hackintosh forum som beskriver hur man fixar mms på 2G iPhonen med firmware 3.1.2. Whiterat har lyckats hacka commcenter programmet (programmet som sköter modem delen på iPhonen) och aktivera mms.

Vad man måste göra efter det är att aktivera mms i m68ap.plist filen och installera in en ipcc profil med alla inställningar för din operatör. Sen ska det fungera.

//Rob

Nån som fått MMS att funka med 3.1.2?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-27 06:34
Ursprungligen av Schwerre:

Nån som fått MMS att funka med 3.1.2?

Testat iPhone 2G - 3.1.2 MMS - DEVS ONLY - Hackint0sh ?

Den länken har jag missat...
Tänkte mest kolla om nån här fått det att funka (har inte grejat så mycket med uppdateringar så jag tänkte försöka undanröja nybörjar blunders)

Bevaka tråden