Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPS-klocka som funkar med mac el iPhone?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-07-04 22:13

Nu har jag ingen aning om det är det bäst lämpade underforumet jag postar i, så tycker någon annan att den ska flyttas så är det helt okej, men jag chansar här i alla fall.

Jag vill ha en gps-klocka för träning, för att mäta, utöver tiden, längden och höjdskillnad och är egentligen inte nödvändigtvis ute efter något jättedyrt och flådigt.

Men jag vill gärna att det funkar med min iMac.

Vad finns det att välja på?

Eller är det idé att satsa på en iPhone istället, nu när framförallt mobilen börjar bli åldersstigen och iPoden närmar sig två år.

Det vill säga, finns det program och dylikt till iPhonen så det går att använda den som en gps-klocka också?

• Avstängd
  • Överallt
  • 2009-07-04 22:49

Garmin Forerunner 205, kostar ca 1500, ska ha fått fungerande mjukvara till Mac i början av året.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2009-07-05 09:50

Tack för svaret.

Är det någon här som använt den med mac eller vet något angående frågan om iPhonen?

Till iPhonen finns det ett antal program som skapar ett spår av sträckan (höjd, tid, längd, hastighet mm) du rört dig. Jag kan rekommendera Trails (http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=289190494&mt=8).
Vid långdistansträning kan dock batteriet i iPhonen vara begränsande om man samtidigt lyssnar på musik. Det brukar räcka lite över fyra timmar för mig.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2009-07-05 19:39

Tack. Ska definitivt testa det programmet om jag tycker att nya iPhonen är värd vad den nu kommer att kosta med abb. Jag noterade att den kostar 10 000 utan abb och det får jag nog oerhört svårt att motivera, även om jag kan slänga min gamla kompakt kamera, mobil och iPod...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-06 16:28
Ursprungligen av iggy:

Jag noterade att den kostar 10 000 utan abb och det får jag nog oerhört svårt att motivera, även om jag kan slänga min gamla kompakt kamera, mobil och iPod...

Var såg du det priset…?

- Torkel

Det priset var hursomhelst fel.

1
Bevaka tråden