Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låg volym i iPhone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-05 22:37

Jag har på senare tid tänkt på att det är väldigt dåligt "tryck" när jag lyssnar på musik i iPhonen, även på högsta volym och utan volymbegränsning. Likadant när jag kollar på film/podcasts - är det lite bakgrundsljud omkring, typ på ett tåg eller flyg, är det omöjligt att höra vad som sägs. Jag inbillar mig att detta blivit sämre med tiden (någon av de senare mjukvaruuppdateringarna?) men det kanske är normalt. Någon annan som har samma problem?

Det hela beror ju lite på vad för lurar man använder också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-05 23:07
Ursprungligen av theplague:

Det hela beror ju lite på vad för lurar man använder också.

Sant, men så länge man använder samma lurar hela tiden så borde det ju inte spela någon roll för förändringen (om det nu inte är lurarna i sig som är trasiga).

Använder originallurarna som följer med iPhonen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-05 23:32
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-06 09:24
Ursprungligen av kkr:

Verkar som du har limitern aktiv, kolla http://www.ehow.com/how_5126354_set-iphone-volume-limits.html

Tack för svaret, men som jag skrev så har jag inte någon volymbegränsning på

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-09 23:59

Köpte idag ett par Apple In-Ear-lurar och det blev mycket bättre. Säkert delvis för att de stänger ut nästan allt annat ljud, men jag misstänker att det är nått galet med mina gamla lurar trots allt. Problemet löst

Jag har den erfarenheten att iPod och iPhone hörlurar tappar ljudstyrkan allt eftersom de blir äldre... Kanske kan vara så att de slabbar igen efter en tids användning...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-25 13:12

Fanns det inte tips på hur man moddar högtalarna nånstans, genom att sticka in något vasst?

Ursprungligen av avaris:

Fanns det inte tips på hur man moddar högtalarna nånstans, genom att sticka in något vasst?

Eh ja, på iPhone 2G. Men detta stärkte ju bara volymen för ringsignal etc, inte i hörlurarna när man lyssnar på musik etc.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-25 14:06

Högtalaren då?

Ursprungligen av avaris:

Högtalaren då?

Vad är det med den?

1
Bevaka tråden