Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt ljud med Bluetooth headset?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-06-26 19:40

I min enfald så trodde jag ju att 3.0 skulle lösa problemet med den otroligt dåliga funktionaliteten med bluetoothheadset. Men ack så fel jag hade, det har nästan blivit ännu sämre (hur fan det nu är möjligt) Detta stör mig, då jag använder telefonen jävligt ofta i jobbet och kör mycket bil.

Använder min i bilen och har den kopplad till en bilstereo, pioneer FH80BT, funkar som ett spjut.
Har en liten Mic uppe vid handtaget i taket. Hör i högtalarna, nästan lite spookie när man kör på kvällen.
Funkar både på frugans SE och min iPhone utan gnissel...

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-06-28 10:12

Ok, ja det är ju bra att det funkar. Men en billösning är inte helt rätt för min del då jag använder min en hel del på stående fot med. Jag måste ha ett blåtandsheadset. Har provat 4st olika och det är samma skit med alla. Det lustiga är att plantronicset funkar ju bra om man står still och håller telefonen i handen. Vilket jag inte upptäckte förrän efter ett tag...

S-E
Nokia
Plantronics (bäst, men inte bra)
Jabra

Alla fyra har bra ljud i mitt öra, men motparten hör inte ett dugg av vad jag säger (nästan)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-28 18:29
Ursprungligen av An3Azz:

Ok, ja det är ju bra att det funkar. Men en billösning är inte helt rätt för min del då jag använder min en hel del på stående fot med. Jag måste ha ett blåtandsheadset. Har provat 4st olika och det är samma skit med alla. Det lustiga är att plantronicset funkar ju bra om man står still och håller telefonen i handen. Vilket jag inte upptäckte förrän efter ett tag...

S-E
Nokia
Plantronics (bäst, men inte bra)
Jabra

Alla fyra har bra ljud i mitt öra, men motparten hör inte ett dugg av vad jag säger (nästan)

Ingen kompis med en iPhone som kan göra samma test med dina headset? Kan ju vara fel på din telefon...

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-06-28 20:21
Ursprungligen av kenjon:

Ingen kompis med en iPhone som kan göra samma test med dina headset? Kan ju vara fel på din telefon...

Har två kollegor som har samma problem som mig, vi har provat med ett flertal headset.

Jag kör Jabra JX10 med min Iphone 3G och det funkar klockrent, inga problem alls. Folk hör mig bra.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-07-03 17:08

Ok, men det tar ju emot och köpa ett till headset då jag redan har fyra st.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-03 22:08

Har nu testat med mina SE headset och den ena funkar klockrent gällane prata i telefon,
den andra kan jag ej använda då den inte har ngn volymkontroll och man av ngn anledning inte kan
reglera ljudet på telefonen när man har BT headset inkopplad (?).

Varför finns inte den funktionen...?

Den jag använder, HBH-DS980, fungerar däremot inte med musik, tappar kontakt med jämna
mellanrum. Liten besvikelse att de inte lyckats få till det.

Jag använder S-E HBH DS220 till min 3G iPhone(3.0). Alla funktioner funkar, uppspelning av musik, volym, återupprigning osv. Ljudkvalitén kan i bästa fall betrakta som ok men inte mer. På min gamla S-E P1 var ljudet rikt, djupt och klockrent.

Positivt är i alla fall att pairingen funkade klockrent. Kanske en till uppdtering ger oss bättre ljud?

  • Medlem
  • 2009-07-05 23:53

Jag har hittat ett headset som fungerar betydligt bättre än alla andra jag testat men det är fortfarande inte 100% att alla hör mig bra varje gång...

Kolla in denna Apple Discussions länk som jag har nästlat in mig i:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1804116

Vi är flera runt hela världen som aldrig fått BT att fungera bra på iPhone 3G, samma sak med musiken (BT 2.0) , låter som en mp3 inspelad i 32kbit/s i iPhone och i OS X med de flesta BT hörlurar och headset.

Bevaka tråden