Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samplingsbibliotek. Orkester.

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-07-07 14:38

Jag kör Garritan Personal Orchestra, ca 1500kr hos Thomann, tar upp 3-4 GB. Självklart inte lika bra som de tio gånger dyrare och större varianterna, men jag har inga klagomål. Relativt snällt mot datorn också.

  • Medlem
  • 2009-07-07 14:44

Och varför är den här tråden i effektsektionen?

Om man vill ha ett riktigt bra Ensemble stråk som är mer popstråk (än Wagner) typ Stockholm Session strings så rekommenderar jag Vienna Chamber strings I , MYCKET bra. Låter kanon direkt om man använder Kontakt patcherna eller deras egen Vienna plugin. Vienna genom EXS24 och Perfromance tool är struligt att hålla på med.

  • Medlem
  • 2009-07-09 08:21

dilemmat med vienna är ju att det är så otroligt mycket dyrare.
Själv blev jag även otroligt sugen på sd2, mest för att det fanns hangtrumma, och eftersom det är omöjligt att hitta en hang som inte kostar 30.000 eller liknande fantasi-summa så känns ju sd2 som ett bra alternativ

Förresten kan inte ni som använder vienna eller ew lägga upp lite länkar till egna stycken där ni använt någon av dessa instrument?

Ursprungligen av gazt:

dilemmat med vienna är ju att det är så otroligt mycket dyrare.
Själv blev jag även otroligt sugen på sd2, mest för att det fanns hangtrumma, och eftersom det är omöjligt att hitta en hang som inte kostar 30.000 eller liknande fantasi-summa så känns ju sd2 som ett bra alternativ.

Ja prisvärdheten för EW var ju sanslös.
Danny Elfman använde ju trummorna i Terminator 4.

Ursprungligen av gazt:

Förresten kan inte ni som använder vienna eller ew lägga upp lite länkar till egna stycken där ni använt någon av dessa instrument?

Det kommer om ett par månader.:cool:
MASSOR att lära sig nu.

gazt: Hang drum -> Soniccouture

Jag passade på att flytta på tråden från "Effekter".

Off Topic: Är det någon som har ett tc electronics Desktop konnekt 6?
Mitt låter inte ett skit!

Bevaka tråden