Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Superslö dator / Internet efter ONYX !!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-07-05 17:21

Hm. Måste fråga om ni vet vad som kan ha hänt. Utöver att Onyx rensar bort cache osv när man kör "autoläget" - vad tar den egentligen bort mer? Efter "storrenset" så laddas websidor superlångsamt både i FF 3.5 samt Safari 4. Känns sjukt slött. Spotlight har slutat att jobba för länge sen dessutom. HDD'n verkar inte stå och tugga heller.

Vad händer? Någon som tror sig veta eller har tips för att få mi iMac att bli som "förr" igen?
Tror inte det handlar om cachade filer heller, har varit inne på samma sidor fler gånger. Lika slött varje gång.

Fredrik

  • Medlem
  • 2009-07-05 19:30

Fattar ingenting. Att surfa är som att sitta på en modemuppkoppling. Går supersegt + att dataströmmen inte verkar vara stabil utan går upp och ner (går ex. inte längre att kolla med full kvalle på svt prima).

Vad kan det här vara? =(

/Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-05 22:54

Kan ju ta lite tid innan spotlight byggt om databasen osv, men att surfa på internet borde ju inte gå slöare, bortsett från att alla cachade bilder och annat kanske är borttagna. Får du den hastigheten du skall ha enligt bredbandskollen?

Aldrig varit med om liknande med Onyx, frågan är om det är relaterat eller om nått annat har hänt så det är en ren slump att du fick problemen samtidigt?

  • Medlem
  • 2009-07-10 01:55

Det funkar som vanligt nu igen, vet inte vad det berodde på. Har hänt vid flera tillfällen innan med.

/Fredrik

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-10 06:43
Ursprungligen av Nifo:

Har hänt vid flera tillfällen innan med

Misstänker du Onyx även vid de tillfällena, eller kan det bara ha varit en tillfällighet nu?

Slött internet - jag hade periodvis problem med att sidor inte laddas / laddas långsamt och prövade byta till alternativ DNS-server som i denna tråd. Problemen borta, men har naturligtvis inte fått bekräftat från internetleverantören att de haft något broblem med sina egna DNS-servrar...

  • Medlem
  • Laholm
  • 2009-07-10 09:17

slö

det kan vara hårddisken som är på väg att dö
jag hade samma problem att den var slö allt tog lång tid
jag ringde en opartisk mac verksta och fråga vad det kunde vara dom sa (hd) efter min beskrivning jag hade t o m provat att radera och installera om os x
som tur var hade jag en extra försäkring som tog det

  • Medlem
  • 2009-07-11 10:49
Ursprungligen av IngoX:

Misstänker du Onyx även vid de tillfällena, eller kan det bara ha varit en tillfällighet nu?

Slött internet - jag hade periodvis problem med att sidor inte laddas / laddas långsamt och prövade byta till alternativ DNS-server som i denna tråd. Problemen borta, men har naturligtvis inte fått bekräftat från internetleverantören att de haft något broblem med sina egna DNS-servrar...

Jepp, har varit med och skrivit i tråden. Funkar väl sådär, ibland uppfattade jag det t o m slöare med Open DNS. Jaja..nu känns det OK i alla fall..

/Fredrik

1
Bevaka tråden