Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andra iPhonen som är trasig!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Hämtade precis ut min nya Iphone som jag fått på garanti för min förra inte gick som den ska. Nu fungerar inte tryckkänsligheten på vissa områden på skärmen. Bla är hela nedre delen ur funktion.
Vad kan man begära av Apple? Sitta snällt och vänta ytterligare 14 dagar på en ny? Eller be dom om kompensation (vad vet jag inte). Använder telefonen i jobbet.

Kan även tillägga att min macbook pro lade av förra veckan (logikkortet).

Börjar Apple lika Microsoft?

/P

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-09 20:47
Ursprungligen av thefinger:

Hej!

Hämtade precis ut min nya Iphone som jag fått på garanti för min förra inte gick som den ska. Nu fungerar inte tryckkänsligheten på vissa områden på skärmen. Bla är hela nedre delen ur funktion.
Vad kan man begära av Apple? Sitta snällt och vänta ytterligare 14 dagar på en ny? Eller be dom om kompensation (vad vet jag inte). Använder telefonen i jobbet.

Kan även tillägga att min macbook pro lade av förra veckan (logikkortet).

Börjar Apple lika Microsoft?

/P

Microsoft är ju inte så mycket hårdvara som mjukvara.

Detta inlägget passar sig mer i garanti/service delen kanske.

Kan jag flytta tråden?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-07-09 21:33

Jag har sedan början av året ifrågasatt Apples kvalitetskontroll på hårdvaran. Tycker det har blivit klart sämre de senaste åren.

På samma tema:
Apple Klagomål Klaga | Fairshopping
jonasn.info/blog Apple och kvalitet
Asus och Lenovo nu mer pålitliga än Apple i USA - IDG.se

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-09 21:34
Ursprungligen av thefinger:

Hej!

Hämtade precis ut min nya Iphone som jag fått på garanti för min förra inte gick som den ska. Nu fungerar inte tryckkänsligheten på vissa områden på skärmen. Bla är hela nedre delen ur funktion.
Vad kan man begära av Apple? Sitta snällt och vänta ytterligare 14 dagar på en ny? Eller be dom om kompensation (vad vet jag inte). Använder telefonen i jobbet.

Kan även tillägga att min macbook pro lade av förra veckan (logikkortet).

Börjar Apple lika Microsoft?

/P

Du har haft otur.

Inte mycket att göra åt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-09 22:59

jag är inne på min tredje som funkar hur bra som helst.

Det hjälper givetvis inte dig, men jag är övertygad om att du fått ett "måndags"
(ett till)

Sorry

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-09 23:16

Jag tror mer det handlar om det som kan hända när ett företag växer för fort. För min känsla är att Apple har tagit ett rejält kliv framåt och OS X användarna blir bara fler och fler. Därmed ökar belastningen och det blir svårt att bibehålla den kvalitetskontroll man en gång hade. Trycket på att få ut produkter ökar. iPhone är ju en storsäljare utan dess like på mobilmarknaden. Inte konstigt om det kommer ut telefoner som normalt sett inte borde ha passerat gå, utan gått direkt i fängelse, så att säga. Beklagligt, men det är så det är. (tror jag)

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-07-10 01:08
Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag tror mer det handlar om det som kan hända när ett företag växer för fort.

Instämmer.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-09 23:30

Eller som det alltid är när något växer. Är det i en liten skala en produkt säljs framkommer inte fel så ofta. När det börjar produceras mera och säljs mer produkter stiger ju felen i antal men inte alltid i procent.

HUr många SE telefoner har vi inte på vårt jobb som återkommande måste repareras tills de byts ut efter tre gånger, man tror ju inte SE växt så de knakar

Däremot har ingen av de 7 Iphone vi haft hittils krånglat!

Jag har precis fått tillbaka en ny iPhone då den gamla vägrade skicka sms. Det började med att alla! telnummer var upptagna, jag startade om den och då gick det att ringa men inte sms.a. Lämnade in den och fick en ny! av Telia.
Finns många, många som drabbats av detta fenomen runt om i världen men ingen lösning.

1
Bevaka tråden