Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken programvara har min telefon

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lycksele
  • 2009-06-27 20:16

Hej sitter med en dagsfärsk 3g 8gb i karton som enligt vad jag kan utläsa är tillverkad 2009 vecka 20, vilken version kan det tänkas vara på denna? 2.2.1? 3.0?

Tack

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-28 12:21

Koppla in i datorn och se?

iPhone>Inställningar/Allmänt/Om/Version

• Medlem
  • Lycksele
  • 2009-06-28 14:31

Eftersom den är i kartongen än vill jag ej bryta förpackningen för att få reda på det, därför som jag undrar över tillverkingsvecka.

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-28 17:48
Ursprungligen av zemren:

Eftersom den är i kartongen än vill jag ej bryta förpackningen för att få reda på det, därför som jag undrar över tillverkingsvecka.

Ganska omöjligt att veta då.

• Medlem
  • Lycksele
  • 2009-06-30 00:20

Förut kunde man veta det genom serienumret, har man slutat att ha tillgång till den informationen?

Men informationen kanske är onödig för som jag förstått det så spelar det ingen roll längre då alla 3.0 telefoner går att låsa upp även om man uppgraderar från 2.2.1 som tidigare varit oupplåsbar till 3.0?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-28 15:08

Om den är gjord vecka 20 så är det förmodligen 2.2.1. Går egentligen mest på magkänsla men något säger mig att så borde vara fallet.

• Medlem
  • Lycksele
  • 2009-07-01 23:52
Ursprungligen av ecth:

Om den är gjord vecka 20 så är det förmodligen 2.2.1. Går egentligen mest på magkänsla men något säger mig att så borde vara fallet.

Då jag bestämde mig att behålla luren och bryta förpackningen kan jag meddela att det var 2.2.1.

OT. har telia/halebop låsta telefoner samma låsning? mitt halebopkort funkade nämligen direkt i nya telialåsta telefonen.

Ursprungligen av zemren:

Då jag bestämde mig att behålla luren och bryta förpackningen kan jag meddela att det var 2.2.1.

OT. har telia/halebop låsta telefoner samma låsning? mitt halebopkort funkade nämligen direkt i nya telialåsta telefonen.

Ja, Telia och Halebop är i princip samma sak.

• Medlem
  • Lycksele
  • 2009-07-10 20:09

Ja att det var i princip samma och går i samma nät vet jag men var ändå lite oväntat att det skulle funka då butikschefen ringde runt som en galning för att försöka få tag i en haleboplåst lur istället för en telialåst då jag hämtade ut den. Fick nämligen en rekvisition till telia för min stulna telefon som var låst till halebop...
Men då kan man förvänta sig samma med 3gs att en man bruka både telia och halebop i telefoner köpta hos telia/halebop?

Nja, helt säker kan du inte vara. Det hela kan bero på hur gammalt SIM kort som du har. Äldre SIM-kort (halebop) fungerar i Telia-telefoner men nyare Halebop SIM-kort lär inte fungera.

• Medlem
  • Lycksele
  • 2009-07-11 02:15

Mitt halebop-sim jag har nu som funkade i en låst telia 3g är ca två år gammalt då jag fick byta ut det vid införskaffandet av iphone 2g där kortet inte ville funka för det var för gammalt.
Varför kan det tänkas ha blivit så här, vill dom inte göra ett extra jobbet att skilja telefonerna åt med olika låsningar eller kan telefonen inte känna skillnad på dem?

1
Bevaka tråden