Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Push Notification fungerar ej

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-10 20:44

Jag har nyss jailbreakat och uppdaterat min iPhone 2G 8GB för att kunna ta nytta av Push Nofitication-systemet. Jag har testat med Tap Tap, IM+, eBuddy samt en rad andra program men push fungerar inte. Jag har noterat lite snabbt på någon sida att det kan ha att göra med operatören på något vis, då jag fick SMS runt nån timme senare efter det skickats. Detta upphörde då jag stängde av Push Notifications.
Jag vet att det inte fungerar då jag testat att göra vissa aktiviteter i applikationen för att sedan vänta runt 10 minuter, när jag sedan loggar in igen (exempelvis IM+ eller eBuddy), får jag alla meddelanden samtidigt.

Någon som vet vad detta kan bero på? Tack!

Knoox!

Något häneder under JB-processen. För att aktivera push måste Du installera en fix - Push Fix. Hur du gör kan du hitta här på forumet, sök bara på push så skall det komma fram. Dock vill jag bara tillägga att jag oxå, efter att installerat Push Fix, tillägga att den inte - för mig - funderar helt tillfredståällande. Ibland funkar det och ibland inte - oftast inte.

Finna andra trådar om detta.

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-07-12 01:21

Länka gärna till dessa trådar...

Tyvärr ingen lösning dock

Ursprungligen av Helmot:

Tyvärr ingen lösning dock

Nej för det finns inte. Än.
Poängen är dock att diskussionen inte behöver föras på fler håll än den redan gör.

Ursprungligen av theplague:

Nej för det finns inte. Än.
Poängen är dock att diskussionen inte behöver föras på fler håll än den redan gör.

Ja! det har Du rätt i

• Medlem
  • Täby
  • 2009-07-14 09:52

Behöver inte ens skriva varför.

*låst*

/mod

1
Bevaka tråden