Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skandiabanken

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-01 16:05

Milo: Är du över 18? Jag vet att jag inte kunda öppna konton som jag ville förrän dagen jag fyllde 18 även om jag var registrerad och inloggad kund.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-01 17:17

Ja, jag är över 18.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-01 17:57

Dåså! Då har jag ingen aning om varför det inte fungerar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-01 18:09

Verkar va nåt! Tipsade en väninna på PC som också är ute efter en bra ibank men hon fick samma svar....

Hmm.. Nu har dom bytt certifikatsystem.. Sista steget får jag "Fel uppstod, v.g försök igen eller kontakta kundtjänst"...
Vafan..

20 oktober 2006, Skandia fungerar inte med Safari utan enbart med mozilla ex vis firefox. Trots tidigare utstiftelser.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-20 13:07

Det finns andra banker. Nordea har vi och det funka ALLTID.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 22:06

Är det någom som fått inloggning på Skandiabanken att funka med Leopard & Safari 3?
Har följt några gudier men dom har inte funkat...

  • Oregistrerad
  • 2009-03-02 15:44

Försökte logga in på skandiabanken med firefox... följde instruktionerna för att installera certifikatet men när jag klickar på logga in (efter att jag startat om firefox) kommer jag bara tillbaka till sidan för att installera certifikat? Någon som kan bringa klarhet i det här?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-02 15:59
Ursprungligen av Iphone77:

Försökte logga in på skandiabanken med firefox... följde instruktionerna för att installera certifikatet men när jag klickar på logga in (efter att jag startat om firefox) kommer jag bara tillbaka till sidan för att installera certifikat? Någon som kan bringa klarhet i det här?

Samma här.. Har gett upp det där.. Kör Parallels och win xp för mina skandia-affärer..

  • Oregistrerad
  • 2009-03-02 16:26

Det var jag som var en klåpare.. tydligen måste man installera både CA-certifikat och det andra certifikatet även om instruktionerna antydde att CA-certifikat endast behövdes för netscape (som jag tolkade det). Jag installerade iaf CA-certifikatet också och nu fungerar det utmärkt.

Senast redigerat 2009-03-02 16:41

Åter skandiabanken kund efter att ha testat lite olika banker ett par år men jag trivdes nog bäst med skandiabanken trots allt. Tråkigt dock att det inte fungerar med Safari. Någon som vet hur det blir med den nu fördröjda uppdateringen? Är den mer Mac vänlig eller blir det ett steg tillbaka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-15 09:53

Vet inte om du känner till att dom håller på att göra om hela Internetbanken?
I den nya kommer vi att logga in med bank-ID och då kommer det funka med Safari.

Skandiabanken har en blogg om ombyggnaden, http://skandiabanken.net/hem/blog/templates/pages/AltBlog____1883.aspx

Den som väntar på nått gott...

Ursprungligen av ktd:

Vet inte om du känner till att dom håller på att göra om hela Internetbanken?
I den nya kommer vi att logga in med bank-ID och då kommer det funka med Safari.

Skandiabanken har en blogg om ombyggnaden, http://skandiabanken.net/hem/blog/templates/pages/AltBlog____1883.aspx

Den som väntar på nått gott...

Jo, det var en av orsakerna att jag håller på att byta tillbaka. Tråkigt bara att det skjuts på framtiden framtiden.

Bank-id är ju inte min favorit precis då jag gillar SMS-inlogningen, men det kanske blir någon kombination. Tack för länken, har letat efter den bloggen men hittade bara den andra :).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-07-12 01:22
Ursprungligen av ktd:

I den nya kommer vi att logga in med bank-ID och då kommer det funka med Safari.

Det är ju jättesmart! Synd bara att dom vägrar ge ut bank-id till utlandsboende. Men vi är kanske för liten kundgrupp för att dom skall bry sig....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-15 14:10

Kommentarerna till det där blogginlägget vittnar om att många av mina medkunder i banken är ohyfsade och allmänt uppfordrande. Urk.
För den som gjort ett ärligt försök fungerar BankID och Mac alldeles utmärkt med såväl Firefox, Safari och Camino. Jag slipper gärna det fåniga kodkortet.

Ursprungligen av jahve:

Kommentarerna till det där blogginlägget vittnar om att många av mina medkunder i banken är ohyfsade och allmänt uppfordrande. Urk.
För den som gjort ett ärligt försök fungerar BankID och Mac alldeles utmärkt med såväl Firefox, Safari och Camino. Jag slipper gärna det fåniga kodkortet.

Folk har en tendens att vara betydlig mer ohyffsade när de är anonyma på nätet. Mina erfarenheter av bank id kommer från Swedbank där java-appleten hade vissa problem att ladda i både Safari och i Firefox. Dock vet jag att jag lyckades lösa det tillslut så att det fungerade. Hur som helst så är det säkert bättre än certifikat som ställer till det om man är flera användare på samma dator. Samtidigt så skall de ju ha samma lite variant som Swedbank har med bara lösenord/SMS, smidigt när man reser.

Förresten, har svenska skandiabanken någon liknande lösning som den norska (pda.skandiabanken.no) som fungerar på iPhone?

Bevaka tråden