Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program med push?

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Growl på iPhone

Nu finns Prowl som ger dig notifications från Growl på din iPhone.
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=320876271&mt=8

Jag har inte hunnit prova den själv ännu

Ursprungligen av BlackSmp:

Nu finns Prowl som ger dig notifications från Growl på din iPhone.
http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=320876271&mt=8

Jag har inte hunnit prova den själv ännu

Spännande!
Någon som tester får berätta mer om det.

Nu har jag hunnit prova Prowl och har numera "pushfunktionalitet" på mina gmail. Helt perfekt. Jag gav den 5 stjärnor i betyg. Enda nackdelen är att jag måste ju ha en dator påslagen hemma och jag har bara en MBP så jag måste köpa en Mini så det blir dyrt

Ni som testat Beejive(och andra liknande):
Hur lång tid ska man räkna med att det tar innan Push-notisen kommer fram om man har programmet stängt?
Hur ska man ha Session Timeout-inställningarna ställda?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-07 09:04
Ursprungligen av theplague:

Ni som testat Beejive(och andra liknande):
Hur lång tid ska man räkna med att det tar innan Push-notisen kommer fram om man har programmet stängt?
Hur ska man ha Session Timeout-inställningarna ställda?

När jag testat och bett någon skicka så har det kommit mer eller mindre omedelbart, i normalt bruk så vet jag ju inte när dom skickade, men ingen har reagerat på att jag svarat långsamt i allafall.

Jag kör session timeout 24 timmar och autoaway till 1 timme.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-07 09:04
Ursprungligen av Stickan:

När jag testat och bett någon skicka så har det kommit mer eller mindre omedelbart, i normalt bruk så vet jag ju inte när dom skickade, men ingen har reagerat på att jag svarat långsamt i allafall.

Jag kör session timeout 24 timmar och autoaway till 1 timme.

Kör beejive

Ursprungligen av Stickan:

När jag testat och bett någon skicka så har det kommit mer eller mindre omedelbart, i normalt bruk så vet jag ju inte när dom skickade, men ingen har reagerat på att jag svarat långsamt i allafall.

Jag kör session timeout 24 timmar och autoaway till 1 timme.

Ok märkte det efter en stund.

Fick alltså min jailbreakade iPhone 2G fungera med denna fix: http://www.99.se/1794780-post94.html

Äntligen funkar push till Skype!

I o med dagens uppdatering av IM+ till 3.2 så kan jag logga in på Skype-kontot och push gör ju hela programmet. Underbart! Igår kostade appen förövrigt 38:- men i dag åter 75:-

Nimbuzz har numera push, och är gratis!

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Nimbuzz har numera push, och är gratis!

Jag har provat Nimbuzz och den funkar bra. Dock finns det en del, kvar, att önska. (i) efter att man stängt ned programmet kan man bara vara online i, högst, 30 min. Vilket jag personligen tycker är för lite. (ii) Nimbuzz visar inte att man fått ett nytt meddelande, brickor, på skärmen. Vilket tar bort en del av tjusningen kring push notification, tycker jag. Då tycker jag faktisk att Fring är ett bättre alt. i dagens läge.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-16 00:00

*loggar in och tittar på uppdateringen som laddades hem tidigare idag"

Fring är uppdaterat och har också riktig push numera

Fring verkar funka relativt stabilt med Skype, tyvärr stöder den inte liggande vy.

Kan någon förklara vad det här handlar om?:

Vad är det jag ska göra i iTunes för att få det att fungera?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-14 18:12
Ursprungligen av theplague:

Kan någon förklara vad det här handlar om?:

Vad är det jag ska göra i iTunes för att få det att fungera?

Helvete, nu är det fan vm i crossposting

Ursprungligen av zappee:

Helvete, nu är det fan vm i crossposting

Jag ursäktar, hittade två trådar som inte tar upp exakt detsamma. Jag lovar att fortsätta diskussionen i den tråden där någon drar vidare i frågan.

Ursprungligen av theplague:

Kan någon förklara vad det här handlar om?:

Vad är det jag ska göra i iTunes för att få det att fungera?

Det är löst.
Hade en Toogle till SBSettings som var defekt.

Bevaka tråden