- ecth
- Medlem ●
- Göteborg
Vad är skillnaden mellan Backgrounder och Insomnia ? Jag läser om Insomnia för tillfället men jag fattar inte riktigt.
EDIT: Jag lyckades hitta det ändå
ScummVM.
SBSettings hade jag förut men eftersom man inte kan stänga av data trafiken helt så är det rätt meningslöst. Men sen jag avinstallerade känns iPhonen snabbare.
//Rob
Det kan man nu. Finns en toggle som heter kort och gott "Data" som funkar bra.
Jag skulle vilja uppmana alla som tipsar om program, att skriva vad programmet kostar (eller om det är gratis), samt om man behöver göra något särskilt för att få igång programmet (tex lägga till en ny source). En liten beskrivning av vad programmet gör är ju inte helt fel heller (eller en länk till mer info).
Här kommer mitt tips:
StatusNotifier, gratis program för att få små diskreta snygga ikoner i statusraden. Ikoner visas för e-post, SMS, MMS, IM, samtal samt om ljudet är av/på. Finns i source http://www.sinfuliphonerepo.com. Detta program klarar jag mig inte utan.
Jag skulle vilja uppmana alla som tipsar om program, att skriva vad programmet kostar (eller om det är gratis), samt om man behöver göra något särskilt för att få igång programmet (tex lägga till en ny source). En liten beskrivning av vad programmet gör är ju inte helt fel heller (eller en länk till mer info).
Här kommer mitt tips:
StatusNotifier, gratis program för att få små diskreta snygga ikoner i statusraden. Ikoner visas för e-post, SMS, MMS, IM, samtal samt om ljudet är av/på. Finns i source SiNfuL iPhone Repo. Detta program klarar jag mig inte utan.
Såg fram emot att testa StatusNotifier men får inte igång det, så fort jag installerar det och startar om winterboard så krashar det
Såg fram emot att testa StatusNotifier men får inte igång det, så fort jag installerar det och startar om winterboard så krashar det
Samma för mej, kör iPhone 4 iOS 4.1
Ehh, ladda hem 0.2.10 från rätt Repo (ModMyi) så löser det sig nog.
Använder rätt version och rätt REPO...undrar vad problemet är?
Samma för mej, kör iPhone 4 iOS 4.1
Använder rätt version och rätt REPO...undrar vad problemet är?
Har en 3GS med 4.1. Vi är inte ensama om att ha det problemet.
StatusNotifier fungerar tydligen inte med 4.x än, det finns en fixad Deb där ute men det är väl inget jag rekommendrar
https://spreadsheets.google.com/ccc?key=tz1lkTAAwtDi_7HJxef0Vgg#gid=1
Jag rekommenderar er att kika på Notifiy Pro, Notified Pro eller LockInfo.
Läste om fixen, många som har problem med även den. Vet inte om jag vågar testa. Väntar hellre till en version för 4.x kommer ut.
Tack för tipsen om Notify Pro och Notified Pro!
Har iPhone 3GS, 32GB.
FW. 3.1.3. Spirit installerat med framgång.
Dock, Innan en total återställning för några dagar sedan hade jag en app jag köpt eller hämtat via cydia som aktiverades genom att jag drog med fingret högst uppe vid signalstyrkan och drog fingret till andra kortsidan av skärmen.
Då startade programmet där jag fick access till bland annat snabbval att stänga av blåtand, wifi, justera ljusstyrka osv via enkla och tydliga knappar som låg som ett "skal" ovanför den normala iphone-springboard.
Frågan är, vad heter appen som jag saknar nu så mycket?
tack.
Har iPhone 3GS, 32GB.
FW. 3.1.3. Spirit installerat med framgång.
Dock, Innan en total återställning för några dagar sedan hade jag en app jag köpt eller hämtat via cydia som aktiverades genom att jag drog med fingret högst uppe vid signalstyrkan och drog fingret till andra kortsidan av skärmen.
Då startade programmet där jag fick access till bland annat snabbval att stänga av blåtand, wifi, justera ljusstyrka osv via enkla och tydliga knappar som låg som ett "skal" ovanför den normala iphone-springboard.
Frågan är, vad heter appen som jag saknar nu så mycket?
tack.
SBSettings
jag tänkte återuppliva den tråd som jag tror är den officiella... Iaf har Jesper dirigerat flera nta trådar hit.
De senaste dagarna har det släppts ett antal ganska intressanta appar i Cydia som alla finns i era standard Repos
NoSpot - Avaktivera Spotlight search helt och hållet på Springboard
Disable Multitasking - avaktivera iOS4 multitasking (kräver Winterboard)
Auto3G - Spara batteri genom att slå av av 3G automatiskt när telefonen låses och aktivera 3G när den låses upp.
Synchronicity - Använd din iPhone samtidigt som du synkar den
Disable Voice Control - Gör vad den skall, även på iPhone 4 (Kräver Winterboard)
Vissa kostar ngn dollar eller två men vad gör man inte för att bli av med en iPhone Annoyance!
Ett tips till den som tycker att det är svårt att hitta nya guldkorn i Cydia bland all sk*t är att klicka på Sections, uppe till höger klickar du på Edit och avmarkerar de kategorier du inte är intresserad av. Själv har jag inget intresse av t.ex. Ringtones, Themes, Wallpaper och Widgets - much easier.
Ett tips till den som tycker att det är svårt att hitta nya guldkorn i Cydia bland all sk*t är att klicka på Sections, uppe till höger klickar du på Edit och avmarkerar de kategorier du inte är intresserad av. Själv har jag inget intresse av t.ex. Ringtones, Themes, Wallpaper och Widgets - much easier.
Finns det inte någon bra blogg man kan följa istället? Att sitta och prova sig fram bland olika program kan ju vara förödande för telefonen. Det bjukar ju heller inte vara så tydligt vilken iphonemodell och os som stöds av programmet.
Med Apples egen info om att taltiden fördubblas med 2G jmfrt med 3G så borde det ge en hel del effekt även i standby. Dock har apen bara varit ute några timmar så det är för tidigt att dra några slutsatser
(p.s. slå av ljudet innan du titar på demofilmen....)
Auto3G - Spara batteri genom att slå av av 3G automatiskt när telefonen låses och aktivera 3G när den låses upp.
Bara jag som upptäckt att den switchar inte på 3g när man använder passcode lock?
Mja, visst är det ibland ett vågspel men kombinerar du iPhone News, Help and Guides med internationella forum som iPhone Hacks - Mac Forums så ser du vad som är bra och mindre bra för din kära telefon
Själv kör jag hittills bara LockInfo och SBSettings. Däremot är jag nyfiken på flera program som folk nämnt ovan - det vore kul om tipsen inkluderade en kort beskrivning av vad de olika programmen gör så slipper man leta upp varje program på Cydia för att läsa om dem
Jag kan börja med mina:
LockInfo - Visar information på lås-skärmen, t ex missade samtal, nya notifications, dina senaste twittermeddelanden, kommande kalenderhändelser osv. Mycket praktiskt, kostade några dollar (5 tror jag), men var klart värt det.
SBSettings - Ger en meny där man kan slå av/på saker som 3G, bluetooth, wlan osv. Gratis om jag minns rätt.
SBSettings endast
det finns någon app som gör så att jag kan lägga appsen i "random" ordning utan att alla klumpas högst upp vad heter den? och så finns det någon som gör så att man kan radera cydia apps genom att hålla på dom? vad heter den?