Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ultrasn0w på 3G-lur

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ny 3G-lur som jag försöker få liv i. Jag kör restore till 3.0, sedan redsn0w utan problem. Den JB:ar som den skall. Jag uppdaterar Cydia och lägger till repo för ultrasn0w, samt kör installation utan resultat.

Jag fick vid ett tillfälle liv i den med ett Telia 3G-kort som jag lånade, men då kunde inte personen höra mig, fast jag hörde personen och 20 sekunder in i samtalet kopplade den ner. Därefter gick det inte göra några utgående samtal. Den skall användas med ett Comviq-kort och jag har ett som jag försöker få igång den med utan något livstecken alls.

Har provat att blåsa och göra om detta några gånger, med och utan 3g-switchen på, med och utan sim-kort i, switchat flight-mode några gånger och startat om otaliga gånger.

Någon som vet vad jag skall prova härnäst? Den är inte låst till Telia sedan tidigare utan gud vet var, köpt på nätet.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-29 18:37

Inga felmeddelande någonstans?

Läs min post under Ultrasnow nu släppt, hade samma problem som jag lyckades lösa.

Nu är jag tyvärr tillbaka på ruta ett. Efter några veckors fullt fungerande telefon har min lur nu återgått till "NO SERVICE". Jag söker på forum och testar nya alternativ hela tiden och en sak som jag nu undrar är hur vida carrier 4.0 har nått med saken att göra? Du hittar den under Allmänt, Om, Operatör: Carrier 4.0 på ett forum läste jag att det inte Thethering fungerade om man inte uppdaterade till 5.0. Så min fråga är vad det här står för, och om det kan ha med saken att göra och vart man laddar ner och gör en operatös uppdatering?

Tack på förhand!

Märkligt nu funkar den igen efter att jag tog ut simkortet och stängde av och sen stoppade in det igen och sen slog på. verkar som att testa alla knep man kan komma på funkar men jag är fortfarande nyfiken på det här med carrier 4.0?

Hepp

1
Bevaka tråden