Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight & bildkvalitet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-17 12:27

Går det att få upp kvaliteten på bilder man vill knäppa med iSight? Det blir inte så roligt att skala om bilder man tar i Photobooth, hittar heller inga inställningar för att förbättra... jag använder en MacBook 2,4. Finns det något annat program som man kan "fota" med, som ger högre bildkvalitet? Sökte i forumet, men hittade inget om detta.

Anslut en extern kamera. den inbyggda är till för videokonferens.

Det finns väl 1280x960kameror som ansluts via USB.

macadam heter en driverprogramvara som kan prata med hundratals kameror - om den inte stödjer Mac ur kartongen.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-18 00:45

Right... njaaa det var ändå inte svaret jag eftersökte. Det MÅSTE gå att få bättre qualität än vad Photobooth kan göra. Jag är säker på det. Tack ändå!

Ursprungligen av PF:

Right... njaaa det var ändå inte svaret jag eftersökte. Det MÅSTE gå att få bättre qualität än vad Photobooth kan göra. Jag är säker på det. Tack ändå!

Betvivlar att du har rätt.

Jag har sett att nätet är fullt med programvara för att göra effekter, använda som övervakning etc.
Men INGET som helt plötsligt ger dubbla upplösningen eller liknande, simsalabim!

Vill du ha effekter; camtwist
Vill du ha övervakning etc; Periscope

kolla på Versiontracker, där hittar du båda.

PS. Jag HAR HAFT ngt i stil med "goggles for your iSight", innehöll en del funktioner för att förstärka bilden vid dåligt ljus etc.

1
Bevaka tråden