Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att hitta de perfekta hörluarna

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försöker hitta de perfekta hörlurarana men det går sådär eftersom jag förstår ungefär var tredje ord som jag läser och det verkar finnas hur mycket som helst att välja på.

Jag har kommit fram till att det som är viktigast för mig är att de är ljudisolerande, hatar när folk kommer in och stör i min egna musikvärld. Jag vill ha bra och klar ljudkvalite, basen är inte det viktigaste, utan istället att det känns verkligt som att jag står mitt i musiken.

Priset är självklart en såndär tråkig grej och jag tror inte jag kan betala mer än 800 för dem, vilket gör allt så mycket krångligare

Jag vill ha slutna större hörlurar istället för snäckor och inear.

Vill inte se ut hur som helst när jag går på gatan så enkla och svarta. Jag tycker de klassiska DJ-modellerna (tänk Sony DJ) är snyggast.

Har hittat några som verkar intressanta, Sennheiser HD 218, Sennheiser HD 228 och AKG K 518 DJ. Någon som har prövat dessa lurar, positivt? Negativt?

Vilka lurar kan ni rekommendera?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-19 16:31

Det första jag kommer att tänka på är hur svårt det är att ha _lurar_ som sluter tätt. Jag har aldrig lyckats hitta ett par lurar som isolerar särskilt bra så för mig är det in-ear som gäller. Jag använder mig av ett par Philips SHE9621. Toppenbra !

När de gäller inear kan jag inget annat är rekommendera Q-Jays. Liter dyrare än din budget men ack så bra dem är, dessutom känner du knappt att du har dem i öronen vilket jag tycker är väldigt skönt.
Isoleringen är toppen, jag lyckades nästan missa en ambulans på utryckning med lurarna på.

Ligger runt 1100 kr idag, men jag lovar dig att de är värt pengarna!

Jo det kanske är det bästa ändå, jag hade ett par lurar som var väldigt bra på att stänga ute ljud (tyvärr blev de stulna) men det var det enda de var bra på ljudet var aldeles för dåligt för de 700 jag betalade för dem

Jag hatar snäckor för jag bara pajar dem hela tiden, elelr får sand i dem när jag ligger på stranden och då blir ljudet brusigt. Men jag har aldrig prövat in ear. Tänkte att jag skulle åka in till stan imorrn och kika runt lite, för internet gör mig vilsen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-19 22:41

Tyvärr så är de så med snäckor och liknande, de går sönder om man inte är jätteförsiktig med dem. Men, så länge butiken inte kan bevisa att _du_ har pajat dem så får du nya enligt konsmunentköplagen/garanti (?). Jag har mina i en medföljande väska så fort jag är på resande fot, annars ligger dem på bordet utan att skadas. Det är liksom "bara" att ta hand om dem.
Lägger man ut en större summa pengar på något så vill man ju helst att det håller.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-19 22:55
1
Bevaka tråden