Telias webbhotell är både ruskigt dyrt, och får jag förmoda - väldigt obefintlig och opersonlig support.
Man köper sig dock en sorts kvalitetsstämpel om man har webbhotell hos en leverantör som Telia. Inte för att de behöver vara bättre, men om exempelvis mailen störtdyker ser det rätt mycket bättre ut att säga till en kund att det är telia som krånglar än att det är "Enskild firma xyz webhosting med servrar i indien".
Ett exempel från verkligheten:
Jag jobbar just nu som utvecklare i ett projekt. Tillsammans med en välbetalt art director. Idag började hans email studsa. Geek som jag är testade jag hans e-post här , http://network-tools.com , och ser att han kör b-one.
Eftersom han är så cheap att han lägger ner 12 kr i månaden på hosting ser det oprofessionellt ut när det inte funkar, och jag blir irriterad. Hade han kört telia kanske jag hade haft större överseende.
Hur som helst, jag skulle aldrig köpa något förutom möjligtvis telefoni av dem.
Den bästa hostinglösningen enligt mig är att lägga sajten hos valfri leverantör med rimlig ratio mellan pris och anseende/kvalite/service och sedan lägga ut mailen på google apps.