Det blir nog ny bärbar för mig de närmaste dagarna.
Jag har en helt underbart välfungerande PowerMac G5 vars Time Machine-backup jag tänkte utgå ifrån när jag installerar den. Alla program jag använder är redan installerade där och mina 20 GB Ezdrummerinstallationer, som jag gärna slipper installera igen. Jag har gjort detta tidigare med min iMac och allt var galant. Behövde bara aktivera vissa program igen.
Men! Hemmappen hetter "powermacg5", precis som min PowerMac hette. Jag tänkte inte på det under installationen, men jag fick aldrig (så vitt jag minns det) möjlighet att välja kontonamn. Detta innebar såklart strul i nätverket och det är ju trist.
Finns det något smart sätt att göra detta på, så att man slipper sånt strul framöver?
Om jag skapar ett nytt administratörskonto på datorn efter jag installerat enligt TM-backup, kan jag på ett smidigt sätt behålla alla program och bibliotek då?
Jag har inte pysslat med sådant under mina två år som mac-ägare. MacBooken flippade ur en gång och det löste jag med Arkivera och installera, men mycket mer har jag inte behövt göra. Har funkat ändå
Tacksam för hjälp!