Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efter ominstallation av vista kan jag ej föra över backup

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har om installerat Vista efter jätte mycket fel och strul. Efter att ha om installerat Vista och fixat alla drivasar ska jag nu föra över allt innehåll från den externa hårddisken till datorn. När jag väl vill "återställa filer" som vista kallar det så hittar den inte hårddisken, fast jag hittar den under startmenyn->dator. Är det så att jag gör allt från fel ställe? Vet inte riktigt hur jag ska göra så jag vänder mig till er:):)

Tack på förhand

Vi som är ett Mac-community är säkert jättebra på det här.

Kör du Bootcamp så kör du inte Mac öht, du kör en PC, med Vista.
det måste finnas andra forum där du kan få snabbare hjälp.

Okej ursäkta. Jag vet mycket väl att detta är ett mac forum då jag har blivit medlem här pga att jag har en mac. Inget krångel där. Trodde att det skulle finnas folk som använde och var kunniga på Windows också. Det brukar finnas folk som använder både pc och mac. Men ack så fel man kan ha.

Ursprungligen av salvator:

Okej ursäkta. Jag vet mycket väl att detta är ett mac forum då jag har blivit medlem här pga att jag har en mac. Inget krångel där. Trodde att det skulle finnas folk som använde och var kunniga på Windows också. Det brukar finnas folk som använder både pc och mac. Men ack så fel man kan ha.

Nejdå, du har inte fel. Men vi ÄR ett macrelaterat forum. Det finns säkert folk som KAN det här, men de kanske hittar den här tråden om två veckor.

Att du vill ge sken av att 99.se är fullt med idioter gör ju inte att någon har ngn vidare lust hjälpa dig heller.

Till att börja med kan du ju nämna vilken maskin du har och hur du kör Windows?
En trevlig attityd kommer hjälpa dig långt.

Säger väl detsamma. Inte är du speciellt välkomnande eller trevlig heller. Men jag följde ditt tips och bytte forum. Var van vid att attityden var trevlig på dessa forum vad man än brukade fråga om, därför tänkte jag att man kunde fråga lite Vista frågor också. Ibland är man för naiv helt enkelt.

Säger väl detsamma. Inte är du speciellt välkomnande eller trevlig heller. Men jag följde ditt tips och bytte forum. Var van vid att attityden var trevlig på dessa forum vad man än brukade fråga om, därför tänkte jag att man kunde fråga lite Vista frågor också. Ibland är man för naiv helt enkelt.

Du har fel, jag är jättetrevlig.
Du väljer bara att läsa in en massa negativa saker eftersom du inte hör tonfall, röst etc.

Jag ville bara att du skulle få hjälp. Hade du enbart vänt dig hit med rena vistafrågor kanske du hade fått vänta ett bra tag på svar. Vad hade du då tyckt om oss här.

Här ÄR vi trevliga, så droppa den där syrliga tonen är du snäll.

Vi ÄR och förblir ett mac-relaterat community, men en del kan Windows med.
På samma sätt som vi kan skattejuridik, bilar och liknande. Men det kvarstår dock att har man problem med förgasaren på en Skoda är det kanske SNABBARE att få svar hos www.vistoltaskodaagare.se eller nåt.

Hursomhelst, det löste ju sig till slut.

Vad var problemet med din disk. Genom att komma med svaret kanske du hjälper ngn annan som kommer hit och har samma problem?
99.se fungerar så till stor del, som en sökbar databas med fel och åtgärder.

Problemet kan väl kanske bestå i att du får olika enhetsbeteckningar, och därav klarar inte Vista av att hitta den per automatik när du ska göra en filåterställning. Min fundering är ju dock varför du inte flyttar innehållet på externa hårddisk på egen hand, eller har du lagt några systemfiler som du ska flytta över för att det ska fungera att köra något program?

Precis som Goflorp säger så skulle du förmodligen få ett betydligt snabbare svar om du vänder dig till något forum som är riktat till Windows-användare. Det finns nog en ganska begränsad kompetensnivå här - även om det händelsevis kanske finns ett fåtal som är flitiga användare av Windows på t.ex. arbetsplatsen och har teknisk erfarenhet.

Hej!

Har om installerat Vista efter jätte mycket fel och strul. Efter att ha om installerat Vista och fixat alla drivasar ska jag nu föra över allt innehåll från den externa hårddisken till datorn. När jag väl vill "återställa filer" som vista kallar det så hittar den inte hårddisken, fast jag hittar den under startmenyn->dator. Är det så att jag gör allt från fel ställe? Vet inte riktigt hur jag ska göra så jag vänder mig till er:):)

Tack på förhand

1
Bevaka tråden