Det enda man säger om man vägrar tro på månandningen är att man är fullsständigt vetenskapligt illitterat och lät skruvad i pallet. Att man inte kan tro på ngt man inte till 100% begriper.
Det finns en personlighetstyp kopplad till det här ConspiracyPronepersonality eller ngt sånt. Man tror ofta på FLERA konspirationsteorier (JFK mordet, Men in Black, 9/11 är fejk, etc etc) och nya "bevis" tolkas bara som att konspirationen sväller (FLER är inblandade osv)
Du kan aldrig i helvete få rätt, för om du överbvisar en sån här idiot på punkten A så klipper de bara till efter 2 sek mummel med "men det här då... Varför B...."
Det brukar kallas "moving the goalpost" - att man liksom bara flyttar målsnöret och raskt hoppar vidare till nästa grej som talar för en sak.
Vi hade en kille på mitt jobb som påstod på fullaste allvar att 9/11 var iscensatt av presidenten för att mörka en massa saker. Han hade "hört" om bevis såsom "ett Pass, helt orört som låg på marken", "aluminium som inte brinner" och en massa skit. Man vet inte i vilken ände som man skall börja.
Jag tycker Aldrin gjorde helt rätt som gav fanskapet en smäll.
Här har han under hela sin karriär riskerat livet på mer eller mindre veckobasis och sedan står det en Vetenskapligt imbecill människa och påstår att du bara ljuger.
Hade det vart jag hade jag följt upp högern med en vänster och en pungspark!