Hej
Du skriver inte vilken typ av Power Mac du har. Gör alltid det så man slipper så många följdfrågor som möjligt. Har du en G5:a, (dvs en fyrkantig i aluminium) så använder den SATA precis som Mac Pro. Alltså ska du kunna plugga in de diskarna och kunna kopiera över din data utan problem.
Jag skulle dock inte försöka mig på att starta upp från din gamla disk. Det finns olika formateringsinställningar som omöjliggör detta. Dessutom känns det dumt eftersom hårddiskar är en färskvara.
Jag skulle koppla ihop båda datorerna med Firewire och sedan starta upp den gamla datorn i Target mode.
Dvs, du startar upp din gamla dator med T-tangenten nedtryckt tills en gul Firewire-symbol börjar hoppa överskärmen.
Sedan så startar du din nya dator och väljer att föra över dina saker från din gamla dator.
Tror inte att andra diskar än din startupdisk stödjs i överflytten så du måste som sagt föra över de här manuellt. Antingen genom att koppla in de i din nya dator eller kopiera över via Firewire/Target Mode. Sista alternativet går långsammare men i utbyte behöver du inte skruva i nya datorn.