Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS och Google sync

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-24 17:51

hej,
har flera google kalendrar som jag försöker synca. Hittade hur man ska göra (bl.a
Calendar & Contacts Sync : Choose Which Calendars to Sync - Mobile Help )

Men när jag följer det rådet, så får jag till svars:

Citat:

Enheten har inte stöd för Google sync

skulle vara tacksam för råd om hur jag kan få in mina google kalendrar i iphone?

Du använder troligen gamla instruktioner eller nåt.. Google Sync : Set Up Your iPhone or iPod Touch - Mobile Help

Den funkar.

Edit: Du kan ändra rubriken nu tror jag och ta bort ej.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-24 19:32
Ursprungligen av keptang:

Du använder troligen gamla instruktioner eller nåt.. Google Sync : Set Up Your iPhone or iPod Touch - Mobile Help

Den funkar.

Edit: Du kan ändra rubriken nu tror jag och ta bort ej.

tack för ditt svar, men jag får det inte att fugnera, elelr rättare sagt så får jag bara att fugnera till hälften: Jag fär den denna del

Citat:

fungera

Men inte denna del

Citat:

Next learn how to choose which calendars to sync, if you'd like to enable multiple calenders. Calendar & Contacts Sync : Choose Which Calendars to Sync - Mobile Help

När jag kommer till

Citat:

Open the Safari browser on your phone and go to Google Mobile.

så får jag svaret

Citat:

enheten stödjer ej Google sync

Har t.o.m försökt med

Citat:

Google Apps alternate instructions:
1. Open the Safari browser on your phone and go to Google Mobile
2. Click on Google Apps user? at the bottom of the screen.
3. Enter your domain name (e.g., YourDomain.com).</B>
4. Click the Sync icon in your domain area (this section has a green background).

men det dyker inte upp ngn Sync-icon

hmm.. jag har kört med den guiden och har 3 olika kalendrar synkade. iPhone's egna, en som är synkad från Outlook till Google Calendar, samt Google Calendar.
Oavsett var jag gör ändringar så går det igenom och syncas på samtliga ställen.

Du får inget felmeddelande någonstans?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-24 19:47
Ursprungligen av keptang:

hmm.. jag har kört med den guiden och har 3 olika kalendrar synkade. iPhone's egna, en som är synkad från Outlook till Google Calendar, samt Google Calendar.
Oavsett var jag gör ändringar så går det igenom och syncas på samtliga ställen.

Du får inget felmeddelande någonstans?

Jag kanske ska tilllägga att jag kör pc?
Det enda fel meddelande är det som jag har angivit som titel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-24 19:55
Ursprungligen av lelkes:

Jag kanske ska tilllägga att jag kör pc?
Det enda fel meddelande är det som jag har angivit som titel.

lägger upp 2 st screenshots

För att synka med iphone kan du lika gärna använda googles exchange lösning?

Google Sync on your mobile phone

Prova med att ändra språk i Google till engelska så kommer det att fungera. Dvs: inte språket på telefonen men på webbsidan, dvs tryck på länken ändra språk i din andra screenshot. Jag hade samma problem

NollNoll: Och det är just exchangelösningen med Google sync som han försöker att använda så ditt förslaget var väl kanske inte helt lyckat;)

På min länk får han info om hur han gör det manuellt. Går lika enkelt.

Ursprungligen av nollnoll:

På min länk får han info om hur han gör det manuellt. Går lika enkelt.

Nja, jag tror inte det. Har du kört instruktionen som du hänvisar till?

Du kommer att komma fram till en punkt som säger att du ska

1. Open the Safari browser on your phone and go to Google Mobile

Vilket är den sida som han har problem med (se bilden). Där måste han ändra språk till engelska för att det ska fungera.

Det som jag påpekade i mitt svar till dig var att han försöker att sätta upp Googles exchangelösning och du tyckte att "kan du lika gärna använda googles exchange lösning". Vilket gjorde att jag tyckte att ditt svar inte sa så mycket eftersom det var just det som han försökte att göra

Men som avslutning. Att köra Google exchanglösning fungerar bra och eftersom du får pushfunktionalitet på kalendern så får du över alla ändringar direkt, vilket gör att om du sätter "popup" som påminnelse i Googlekalendern så kommer du att få en påminnelse i telefonen med automatik. Det är bra!

Senast redigerat 2009-07-27 15:50

Min farsa har köpt en 3gs o försöker synka kalendrar med google, men får inte rätt färger i iphone- kalender? Vad är problemet?

1
Bevaka tråden