Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak och ultrasn0w för 3GS släppt!

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-07 20:36

Devteam har nu släppt jailbreak och ultrasn0w för 3GS som kör 3.0!

Last night we released updated versions of our redsn0w jailbreak and ultrasn0w carrier unlock. These versions are now compatible with the iPhone 3GS running at 3.0. Welcome aboard, 3GS owners! (The tools of course remain compatible with all of the other platforms too.)
We realize we upset some folks (e.g. existing 3GS owners) with our earlier announcement that we wanted to hold onto the 3GS iBoot-family hole until 3.1 was out. Our aim there was to get as many people as possible onboard (within reason of course) before revealing the hole, since Apple will fix it immediately. But all of that became moot when the purplera1n release was made, since it uses the same hole.
For those of you who already own 3GS phones, the outlook is bright. As long as you have your personalized (signed) dfu/img3 files, you’ll always be able to jailbreak (even if you slip up and install stock Apple firmware in the future). For those of you without 3GS phones, it’s a race against the clock to use this particular hole. There’s nothing we can do about that, but we will always be looking for new holes.
ultrasn0w unlockers — You all must remain particularly vigilent against upgrading your basebands, since doing so will kill the unlock. Apple has gotten very serious with the latest baseband — they’ve removed 180 (!) commands in an effort to cut down their exposure to holes. So please always stay away from stock Apple IPSWs and instead use our tools as we release them. These tools let you update your firmware without updating your baseband.

http://blog.iphone-dev.org/post/137214493/whats-old-is-new-again

Vad har hänt med deras hemsida? Mvh Jan

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-08 14:16
Ursprungligen av jananders:

Vad har hänt med deras hemsida? Mvh Jan

Inget?

Förlåt menade iClarified.com Mvh Jan

Ursprungligen av jananders:

Förlåt menade iClarified.com Mvh Jan

Inget?

Den var nere förut idag, MySQL-problem. Funkar fint nu. iClarified.com alltså.

  • Medlem
  • Karlsborg
  • 2009-07-20 23:50

Nu har purplesn0w släppts vilken ska fungera mycket bättre än ultrasn0w. Är det någon som har testat den än? Måste man fortfarande ha ett at&t kort först för att kunna låsa upp den eller går det ändå nu?

Ursprungligen av ZZone:

Nu har purplesn0w släppts vilken ska fungera mycket bättre än ultrasn0w. Är det någon som har testat den än? Måste man fortfarande ha ett at&t kort först för att kunna låsa upp den eller går det ändå nu?

Därom tvista de lärde:
Dev-Team Blog - Winter Tires

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-21 00:29
Ursprungligen av ZZone:

Nu har purplesn0w släppts vilken ska fungera mycket bättre än ultrasn0w. Är det någon som har testat den än? Måste man fortfarande ha ett at&t kort först för att kunna låsa upp den eller går det ändå nu?

Det stämmer inte riktigt. Ultrasn0w är fortfarande bättre. PurlpleSn0w har en bug där enligt devteam orsakar en krasch och man måste starta om iPhonen igen för att få signalen igen. Ultrasn0w har inte problemet och fungerar bättre samt fungerar på telefoner som inte är aktiverade.

//Rob

  • Medlem
  • Karlsborg
  • 2009-07-21 13:58

Okej, så med ultrasn0w kan man alltså köra hela upplåsningen utan sim-kort.
Är ultrasn0w helt buggfritt nu eller? Så att det i dagsläget skulle gå att ta hem en 3Gs från USA och använda problemfritt här i Sverige?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-21 21:56
Ursprungligen av ZZone:

Okej, så med ultrasn0w kan man alltså köra hela upplåsningen utan sim-kort.
Är ultrasn0w helt buggfritt nu eller? Så att det i dagsläget skulle gå att ta hem en 3Gs från USA och använda problemfritt här i Sverige?

Du kan inte köpa en 3gs utan kontrakt. För det andra även om man kan låsa upp den nu så kommer det att bli svårare i framtiden. Köp den officiellt upplåst i Italien eller Belgien istället.

//Rob

  • Medlem
  • Karlsborg
  • 2009-07-21 22:14
Ursprungligen av Robo-X:

Du kan inte köpa en 3gs utan kontrakt. För det andra även om man kan låsa upp den nu så kommer det att bli svårare i framtiden. Köp den officiellt upplåst i Italien eller Belgien istället.

//Rob

okej, ja då blir det ju lite jobbigt.
Tack så mycket för svar!

Är det 100% klart att man kan låsa upp 3GS nu? Har tänkt att beställa en från Telia men vill ha Tele2 på den.
Finns det några kända problem med iPhone och Tele2?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-26 21:04
Ursprungligen av blackheim:

Är det 100% klart att man kan låsa upp 3GS nu? Har tänkt att beställa en från Telia men vill ha Tele2 på den.
Finns det några kända problem med iPhone och Tele2?

Ja, så länge den har 3.0

Men... det sägs också att risken är stor att Apple kommer att kunna stänga till säkerhetshålet i och med 3.1 så det gäller att hinna få telefonen och aktivera den före Apple släpper 3.1

Tack för svaren! Tycker ju att även om Apple täpper till luckorna så kommer säkert nån lyckas lösa det problemet inom en framtid. Annars får jag väl skynda mej att köpa då!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-27 01:10
Ursprungligen av blackheim:

Tack för svaren! Tycker ju att även om Apple täpper till luckorna så kommer säkert nån lyckas lösa det problemet inom en framtid. Annars får jag väl skynda mej att köpa då!

Fördelen om du får tag i en innan 3.1 är att du kan kopiera dina iBSS och iBEC filer vilket kommer göra att du aldrig kommer ha problem i framtiden att låsa upp den. Jag har haft turen att jag kunde få tag i mina innan 3.1 släpps.

Vad är egentligen svårighetsgraden med att låsa upp en 3GS. Kan en någorlunda van datoranvändare klara av det?
Installeras det massa program förutom Cydia? Vill helst hålla telefonen så original som möjligt, utseenemässigt, i den mån det går.

Ursprungligen av blackheim:

Vad är egentligen svårighetsgraden med att låsa upp en 3GS. Kan en någorlunda van datoranvändare klara av det?
Installeras det massa program förutom Cydia? Vill helst hålla telefonen så original som möjligt, utseenemässigt, i den mån det går.

Mycket enkelt, se guiderna på iclarified. Installerar bara Cydia om du vill det. Du kan klicka bort Cydia installeras inte heller det.

Tack för ett snabbt svar! Kikade på iclarified.com, ska man använda purplesn0w eller ultrasn0w? Spelar det någon roll?

Är det någon som vet om det är några problem att köra Tele2 på en upplåst iPhone?

Mvh

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-28 18:55
Ursprungligen av blackheim:

Vad är egentligen svårighetsgraden med att låsa upp en 3GS. Kan en någorlunda van datoranvändare klara av det?
Installeras det massa program förutom Cydia? Vill helst hålla telefonen så original som möjligt, utseenemässigt, i den mån det går.

Kan du läsa kan du göra det, i stort sett

Redsn0w (jailbreak) i kombination med ultrasn0w (upplåsning) rekommenderar jag.
Har en kompis som kör en 3G, köptes för ett par veckor sen och kör med Tele2 och allting fungerar perfekt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-07-30 22:12

Min Iphone 3G har ett eget liv...Låst sig

Tjena,

Jag jailbreakade min Iphone 3G med 3.0 uppdateringen och llåste sedan även upp den för ett tag sedan. Den har fungerat utmärkt fram till idag. En kompis köpte den av mig och då tänkte jag att den ska ju kännas ås ny som möjligt när han får den. Jag gjorde så att jag gick in på setting och sedan general och sedan Erase all content and data (den som tar ca.2timmar.) telefonen kom så långt som att den skulle starta om men därefter lever den bara sitt eget liv. När man sätter på den så kommer apple loggan fram i ca.1minut sedan så kommer den där lilla cirkeln när den laddar och mer än så händer inte. utan telefonen bara ligger kvar i samma läge i 10minuter ungefär sedan startar den om sig själv och hamnar i samma läge igen. jag har provat att manuellt starta om den o de funkar inte. den visar sig inte i itunes heller så man skulle kunna installera om den utan den har låst sig i ett läge och inget som jag provat går.

Jag skulle vara väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!.

/Ramma

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-30 22:26

Testat sätta den i DFU och se om den hittas i iTunes?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-07-30 22:47
Ursprungligen av zappee:

Testat sätta den i DFU och se om den hittas i iTunes?

trodde inte den gick sätta i dfu utan att den redan hade anslutit till itunes? men jag ska prova det tack

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-07-30 22:56
Ursprungligen av Ramma:

trodde inte den gick sätta i dfu utan att den redan hade anslutit till itunes? men jag ska prova det tack

NU har den istället låst sig i Downloading Jailbreak Data..laddningscirkeln snurrar fortfarande medan Redsnow sa att den va finished.?

Det spelar ingen roll vilken operatör den är bunden till va? Går att låsa upp alla?

Ursprungligen av h.cewers:

Det spelar ingen roll vilken operatör den är bunden till va? Går att låsa upp alla?

Ja det ska det.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-31 17:18
Ursprungligen av Ramma:

NU har den istället låst sig i Downloading Jailbreak Data..laddningscirkeln snurrar fortfarande medan Redsnow sa att den va finished.?

Vilken guide kör du och vilket steg är du på?

Installerade 3.01 men då försvann ju självklart jailbreak!
Någon som vet ifall man kan köra det igen ? det blir väl fel då IPSW är 3.0 från Pwnage

Bevaka tråden