Har precis fått hem min efterlängtade MBP (17" hi-res, 160 GB @ 720 rpm) och det verkar allt som att den blir lite varm, trots att jag i princip endast har surfat än så länge. (Den blir framförallt varm till vänster om styrplattan, varför det?) Det här är min första bärbara mac, så jag vet iofs inte vad man kan vänta sig...
Anyway, jag har börjat söka lite efter kylplattor etc. Jag har ingen som helst koll/erfarenhet av liknande produkter, men jag hittade den här och tycker den verkar intressant:
http://www.comfortcooling.se/se/0_1_startpage.asp
Vad jag undrar är huruvida det är lämpligt att köpa den för en 17-tummare? Kylplattan är mindre än datorn, med måtten 32x26 jämfört med MBP:s mått 39x26 (typ). Det här innebär ju bl.a. att datorns gummifötter hamnar i luften och att ingen luft kan cirkulera mellan datorn och kylplattan. Men det kanske inte gör så mycket? Eller ska man försöka hitta andra gummifötter för datorn (var då?) och fästa dessa närmare mitten så placeringen passar kylplattan? Eller finns det bättre produkter/lösningar? Hur skulle ni ha gjort?
Jag tar också tacksamt emot alla erfarenheter ni kan tänkas besitta angående denna kylplatta och/eller andra lösningar.
PS. Datorn blir inte SÅ varm, så bli inte rädda ni som väntar på leverans eller planerar att införskaffa den senare. Men jag har tänkt att spendera många timmar med den i knäet...