Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3GS nu hos Tele2

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är inte ett skämt. Jag sitter just nu hos Kundtjänst. Billiga är de då inte
350:- i månaden för den lilla, 450:- i månaden för den stora.
Bindningstid 24månader.

Vill ni ha mer info, ring Tele2...

Säljs med snackis, fastpris eller kompis!
Bör tillägga att jag fick info när jag skulle säga upp mitt abbonemang.

edit: Totalpris för 16G blir 8400:- inkl. moms... Så SVININGT dyrt blir det. Jag som trodde Tele2 skulle vara billiga!

Senast redigerat 2009-07-31 18:50
Ursprungligen av PeeMaN:

edit: Totalpris för 16G blir 8400:- inkl. moms... Så SVININGT dyrt blir det. Jag som trodde Tele2 skulle vara billiga!

Med tanke på att de lär köpa italienska iPhones som importerats av en mellanhand är nog priset inte så konstigt.

Ursprungligen av ohennig:

Med tanke på att de lär köpa italienska iPhones som importerats av en mellanhand är nog priset inte så konstigt.

Jag tycker det verkar synneligen märkligt att Tele2 som ändå är en seriös aktör skulle importera från Italien?

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tycker det verkar synneligen märkligt att Tele2 som ändå är en seriös aktör skulle importera från Italien?

Det skrev jag inte heller. De påstås köpa telefoner som importerats från Italien, vilket kan förklara priset. Jag bedömer källan som trovärdig, även om jag inte tänker ta gift på att det är sant.

Vad jag vet är att de inte köper direkt från Apple, men det inser man ju så snart man tittar på deras hemsida där du inte hittar en rad om iPhone.

Och förresten, varför skulle de inte köpa gråimporterade telefoner? Det finns inga lagliga hinder och de går inte heller ut med att de har telefonen. De plockar säkerligen bara fram den när kunder ringer och frågar efter den, för att slippa tappa dem till Telia, Telenor eller 3. Det funkade ju på dig, eller hur?

Ursprungligen av ohennig:

Det skrev jag inte heller. De påstås köpa telefoner som importerats från Italien, vilket kan förklara priset. Jag bedömer källan som trovärdig, även om jag inte tänker ta gift på att det är sant.

Vad jag vet är att de inte köper direkt från Apple, men det inser man ju så snart man tittar på deras hemsida där du inte hittar en rad om iPhone.

Och förresten, varför skulle de inte köpa gråimporterade telefoner? Det finns inga lagliga hinder och de går inte heller ut med att de har telefonen. De plockar säkerligen bara fram den när kunder ringer och frågar efter den, för att slippa tappa dem till Telia, Telenor eller 3. Det funkade ju på dig, eller hur?

Det gjorde ju inte det då va :p. Jag sa fortfarande upp abonnemanget och kommer gå över till Telenor om tre månader när uppsägningstiden är över!
350 i förhöjd avgift, eller 8400 om du så önskar, får man vara bra jävla blåst för att slå till på

Jag som har Tele2 skulle ju bli underbart glad OM de började sälja iPhone "lagligt" på hemsidan, istället får det bli en från telia, som man kör Tele2 i istället för Telia.... Testade föregångaren idag på Telia, har faktiskt aldrig kört iPhone innan, vart som nykär igen, så det fanns inget annat alternativ än att beställa den. Nu är det bara väntan kvar då....3-4 veckor säkert

Edit; Fast det är ju ingen nyhet att Tele2 importerar iPhone? Det har de ju gjort ett tag som jag förstått det, bland annat hadet väl varit ett reklamblad riktat mot företag?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Jag som har Tele2 skulle ju bli underbart glad OM de började sälja iPhone "lagligt" på hemsidan, istället får det bli en från telia, som man kör Tele2 i istället för Telia.... Testade föregångaren idag på Telia, har faktiskt aldrig kört iPhone innan, vart som nykär igen, så det fanns inget annat alternativ än att beställa den. Nu är det bara väntan kvar då....3-4 veckor säkert

Vad missade du med att du kan ringa till deras kundtjänst och beställa en telefon av de där?
De hade fått in cirka 100-200 st och sålt "ungefär hälten" tidigare idag. Om du är snabb imorgon kan du nog beställa och få en i nästa vecka. Lagligt med garanti och hela rubbet.

Aj då. Jag läser lika illa som jag anklagar dig för att göra.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2009-08-04 13:30

Pratade precis med Tele2:s kundtjänst.

Förutom det som redan skrivits i tråden bekräftade han att den är obunden. Man kan alltså använda den med vilken operatör som helst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-04 14:09

Vore intressant att veta hur de löser garantiärenden.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2009-08-04 15:37
Ursprungligen av d99gnu:

Vore intressant att veta hur de löser garantiärenden.

Ring och fråga!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-04 16:00
Ursprungligen av d99gnu:

Vore intressant att veta hur de löser garantiärenden.

Tja, det är ju deras problem. Därför det är så dyrt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-04 16:13

Jag kanske mer skulle formulerat det "löser de garantiärenden smidigt för slutanvändaren?". Jag kommer inte köra via dem i vilket fall men det är ju en trevlig (om än ohemult dyr) lösning för de som vill ha garanti i Sverige på olåsta telefoner.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-04 16:14
Ursprungligen av d99gnu:

Jag kanske mer skulle formulerat det "löser de garantiärenden smidigt för slutanvändaren?". Jag kommer inte köra via dem i vilket fall men det är ju en trevlig (om än ohemult dyr) lösning för de som vill ha garanti i Sverige på olåsta telefoner.

Mja, det borde de ju göra eftersom det är ett stort företag. Lär ju inte tvinga dig skicka mobilen till Italien.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-04 16:18
Ursprungligen av zappee:

Mja, det borde de ju göra eftersom det är ett stort företag. Lär ju inte tvinga dig skicka mobilen till Italien.

Ett stort företag "borde" inte heller sälja iPhones i skymundan utan att nämna det på sina hemsidor

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-04 16:20
Ursprungligen av d99gnu:

Ett stort företag "borde" inte heller sälja iPhones i skymundan utan att nämna det på sina hemsidor

Tele2 har gjort det länge, fast via dotterbolag.

Blir så när man har får som driver företaget

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-04 21:43

dom importerar från tjeckien sa kundtjänst till mignär jag pratadecmed dom.

Till mig sa dom att dom importeras från norge:tveksam:. Men detta känns ändå inte så aktuellt för mig, varför ska man köpa en olåst när man ändå måste binda upp sig hos dom i 24 månader,

  • Medlem
  • Mark
  • 2009-08-05 09:23

Jag blev hänvisad till datametrix webshop.. Som inte har 3GS utan bara 3G....

1
Bevaka tråden