Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G med Tele2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-01 00:35

Hej!

Det är så att jag har varit så grymt sugen på en iPhone 3G hur länge som helst nu. Men jag har Tele2, och dels vägrar byta operatör, samt binda upp mig i flera månader. Vill inte köpa en mobil från Blocket eller utlandet. Så min ända utväg är en svenskbutik som Telia typ...

Det jag tänkte göra, var att köpa en iPhone 3G med Telia refil (utan att binda upp sig på ett abonnemang).
Men problemet är, jag vill ju att det ska fungera med mitt Tele2-kort.

Jag är inte ute efter att snylta och ladda ner gratis spel och apps osv, bara göra så att mitt kort fungerar.
Ska man jailbreaka den först? Sen låsa upp den? och sen ta bort jailbreaken igen? Är helt okunnig om detta.

Vill bara ha en iPhone, med Tele2-kort samt ladda ner roliga spel och applikationer utan problem från iTunes.
Om man låst upp den, krånglar den mot iTunes?

Vill någon hjälpa mig om hur jag ska göra/gå tillväga?
Jag kommer säkerligen få en ny iPhone med 3.0.

Hjälp mig att få den upplåst!
Har läst om något RebelSIM? Men även läst att den inte fungerar med 3.0?

Jag har en Mac, om det gör någon skillnad.

PS. Kan man låsa upp iPhone 3GS så man kan använda Tele2? Isåfall kan jag även få tips hur man gör det.

Hej Johnny, visst går det att låsa upp en Iphone 3G lätt som en plätt. Det har dessvärre varit lite struligt för flera som har tele2 (däribland jag själv) men efter några försök och svordomar brukar det lösa sig. Du behöver inte vara ett geni för att låsa upp telefonen läsa bara igenom länken nedan så kommer du fixa det på ett kick. iFun.se Guide till jailbreak/upplåsning av 3.0

Lycka till och skulle det inte lösa sig så hjälper jag dig gärna gratis om du bor i stockholms området.

Hils
Martin

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-01 01:09

Du har skrivit väldigt flummigt , men det är enkelt

Gå till Telia köp telefonen kontant eller dela upp betalningen med abonnemanget "telia prata på" de kostar endast 29 kronor i månaden. Detta är de allra billigaste sättet du kan få en iPhone idag.

när du gjort det. aktiverar du telefonen med telia simkortet, sedan jailbreakar du och låser upp den med ultrasn0w , så kan du använda Tele2 sedan

här finns massa guider

iClarified - Apple News and Tutorials

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-01 10:21

I Malmö finns en butik som säljer något de kallar för Turbo SIM. Det är ett litet extra SIM-kort som håller telefonen upplåst medan det sitter i. Tar man bort det så är allt som vanligt.

När jag var där och fick min Nokia N73 upplåst, så sa han att han väntar på en variant som fungerar på en iPhone också. Jag tänkte testa det.

/ Terhi

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-01 18:47

Kan man ta bort "jailbreaket" efter upplåsningen?
Vill inte ha några andra program än Apples-original, samt godkända appar på telefonen.

Vill bara ha en upplåst telefon för att kunna använda mitt Tele2.

Om man jailbreakat den, kan man använda den tillsammans med iTunes, eller blir det krångel?

Några andra nackdelar att jailbreaka/låsa upp?
Ja, förutom garantiproblem...

Köpte en iphone hos telia igår, följde guiderna på iClarified.com o den funkar nu med mitt tele2 abonnemang utan problem! (använde min iMac)

Nope, jailbraket måste vara kvar, men det stör inte telefonens övriga funktioner och man kan synka med itunes utan problem, se bara till att INTE uppdatera programvaran om itunes föreslår det.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-02 12:53
Ursprungligen av JohnnyG:

Kan man ta bort "jailbreaket" efter upplåsningen?
Vill inte ha några andra program än Apples-original, samt godkända appar på telefonen.

Vill bara ha en upplåst telefon för att kunna använda mitt Tele2.

Om man jailbreakat den, kan man använda den tillsammans med iTunes, eller blir det krångel?

Några andra nackdelar att jailbreaka/låsa upp?
Ja, förutom garantiproblem...

Nej

Ja

Risken att du sabbar något och får återställa är större.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-01 22:22

Så telefonen blir inte segare av att något jailbreak-program ligger i bakgrunden?
No problems att synka med iTunes, ladda ner apps och spel därifrån osv?
Så länge man inte uppdaterar via iTunes.

EN NY SAK!
Nu finns ju OS 3.0.1 ute. Köper jag en iPhone 3G nu, så måste den väll uppdatera till det, fall nu inte telefonen har 3.0 som start, tror inte det, då den är en iPhone 3G, 8GB som kanske legat ett tag?

Jailbreak osv fungerar väll inte med 3.0.1?

Senast redigerat 2009-08-02 10:18
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-02 12:54
Ursprungligen av JohnnyG:

Så telefonen blir inte segare av att något jailbreak-program ligger i bakgrunden?
No problems att synka med iTunes, ladda ner apps och spel därifrån osv?
Så länge man inte uppdaterar via iTunes.

EN NY SAK!
Nu finns ju OS 3.0.1 ute. Köper jag en iPhone 3G nu, så måste den väll uppdatera till det, fall nu inte telefonen har 3.0 som start, tror inte det, då den är en iPhone 3G, 8GB som kanske legat ett tag?

Jailbreak osv fungerar väll inte med 3.0.1?

Nej

Jo, jailbreak fungerar på 3.0.1. Dev-Team Blog - Recycling goodness

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-02 04:48

vad du tjatar

svaren är nej nej nej. den blir inte segare, och även om den skulle bli det har du inget annat alternativ än att göra såhär för att få tele2, om du inte köper den svindyr olåst då

Än en gång, följ bara guiden på iClarified så löser sig allt, du kan uppdatera till vilken firmware du vill just nu, du kommer ändå att behöva ladda hem en anpassad 3.0 för jailbreak...

1
Bevaka tråden