Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alarm signaler, alerts i iPhone 1.0.2

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har försökt att hitta vart eller kanske om det går att ändra signalen på inkommande SMS.

Viktigare är det att hitta en högre signal vid kalender alarm vid kommande möten. Jag jobbar i en ganska bullrig miljö och det är omöjligt att höra den nuvarande signalen.

Anders som missar sina möten

Ursprungligen av anders884:

Hej

Jag har försökt att hitta vart eller kanske om det går att ändra signalen på inkommande SMS.

Viktigare är det att hitta en högre signal vid kalender alarm vid kommande möten. Jag jobbar i en ganska bullrig miljö och det är omöjligt att höra den nuvarande signalen.

Anders som missar sina möten

För att ändra ljud för SMS gå till "Inställningar" > "Ljud" > "Nytt SMS".

Detta förutsätter att du har 1.1.1.

Ursprungligen av Patrik D:

För att ändra ljud för SMS gå till "Inställningar" > "Ljud" > "Nytt SMS".

Detta förutsätter att du har 1.1.1.

Så vid 1.1.1 går det då även att ändra till en annan signal vid kalender alarm?

Ursprungligen av anders884:

Så vid 1.1.1 går det då även att ändra till en annan signal vid kalender alarm?

Nej det går tyvärr inte.

Ursprungligen av anders884:

Så vid 1.1.1 går det då även att ändra till en annan signal vid kalender alarm?

Har du Customize installerat, så är det bara att gå in på Systeme Sounds, så kan du välja och ta hem flera ljud för alla funktioner i iPhone. Där har du ju även nya symboler och bakgrunder, ordningen på dina Iconer m.m.

Ursprungligen av adress@mac:

Har du Customize installerat, så är det bara att gå in på Systeme Sounds, så kan du välja och ta hem flera ljud för alla funktioner i iPhone. Där har du ju även nya symboler och bakgrunder, ordningen på dina Iconer m.m.

Har nu installerat Customize men hur får jag in olika ljud i telefonen?

Jag går in i System Sounds/SMS Received Sound. Det finns inga ljud att välja mellan

Gissar friskt att man kan kan lägga in ljud på ett smart sätt, men hur?

// Anders

Ursprungligen av anders884:

Har nu installerat Customize men hur får jag in olika ljud i telefonen?

Jag går in i System Sounds/SMS Received Sound. Det finns inga ljud att välja mellan

Gissar friskt att man kan kan lägga in ljud på ett smart sätt, men hur?

// Anders

Du har andra program i Installer från samma leverantör, med mängder av ljud ex. Borat" om man gillar honom. Leta på bara.

Ursprungligen av adress@mac:

Du har andra program i Installer från samma leverantör, med mängder av ljud ex. Borat" om man gillar honom. Leta på bara.

Aha! Under Themes så finns det en del filer med andra ljud

Tackar!

Finner man SendSong och Customize i AppStore eller var hittar jag det?
Exv. har jag i datorn ett kattljud jag vill ha till sms och en annan grej jag vill ha som väckningssignal.

1
Bevaka tråden