Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för nya iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 983 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-03 12:32
Ursprungligen av dammskog:

är du en av de, som mig, som trots att du förköpte din iPhone 3GS nu måste vänta 3-5 veckor på att få din iPhone? (trots att de utlovata leverans vid release).

En enda mening....under leveransvillkor kommer att göra att de går fria.

"Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, vi reserverar oss för slutförsäljning. "

Spelar ingen roll hur många sidor du länkar till och hur många dumpar med urklipp som bifogas, tyvärr. Surt sa räven.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-02 09:53

Längtar som bara den till att nästa omgång av iPhones 3GS ska komma till Telia.
Missade tyvärr en på r-dagen, råkade försova mig :(.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-02 10:22
Ursprungligen av iFly:

Längtar som bara den till att nästa omgång av iPhones 3GS ska komma till Telia.
Missade tyvärr en på r-dagen, råkade försova mig :(.

If you snooze, you loose

Vi får väl hoppas att det inte blir som Italien, där det är totalt tomt på vissa modeller i flera veckor.

Senast redigerat 2009-08-02 10:42

ang Navigon programmet.

Hittar inget info ang licensen i app store. Är själva användandet av navigon begränsad till en viss till eller kan man använda programmet (med uppdateringar) i flera år?

Någon som har tips på coola bordsladdare som man kan köpa till iphone 3gs? Gärna en sån som har en lampa som lyser medan telefonen laddar (som sedan slocknar när telefonen har laddats klart)

Ursprungligen av Phat^Trance:

Någon som har tips på coola bordsladdare som man kan köpa till iphone 3gs? Gärna en sån som har en lampa som lyser medan telefonen laddar (som sedan slocknar när telefonen har laddats klart)

Det är bätre att starta en ny tråd under tillbehörsdelen av forumet för denna typ av frågor. Den är inte en ren GS fråga och försvinner nog lätt i denna tråd.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-02 14:58

Phat^Trance som BlackSmp skriver så är det bättre att starta en ny tråd i tillbehörs forumet för detta.
Denna tråd handlar endast om rena 3GS frågor och inte om tillbehör och dyl.

Detta gäller alla, rensade bort ett gäng OT inlägg.

Mvh Kainen
/Admin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-02 16:20

Angående Voice Control, upptäckt att det går bättre om man ser till och lämna lite mellanrum mellan orden. Kan låta självklart men jag menar lite extra mellanrum.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-02 16:50
Ursprungligen av acke:

Angående Voice Control, upptäckt att det går bättre om man ser till och lämna lite mellanrum mellan orden. Kan låta självklart men jag menar lite extra mellanrum.

Ja, det funkar alldeles utmärkt, men jag skulle vilja ha en lista över vilka kommandon som finns på Svenska. Har letat, men inte hittat. Tycker den har stora problem med musiken.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-08-02 19:07

Oj det fanns ju mer än bara att snacka i VoiceOver, VoiceOver gester och Rotorreglage.

Från manualen sidan 186:
När VoiceOver är aktiverat ger de vanliga gesterna du använder på pekskärmen
andra resultat. De här och fler gester gör det möjligt att navigera på skärmen och att
använda de olika elementen när de är markerade. VoiceOver-gester inkluderar att du
använder du två eller tre fingrar till att knacka eller dra snabbt.

Rotorreglaget är ett osynligt reglage som du kan använda till att ändra hur snabba
dragningsgester uppåt eller nedåt tolkas när VoiceOver är aktiverat.

http://manuals.info.apple.com/sv_SE/iPhone_Anvandarhandbok.pdf

Den kan också läsa upp websidor.

Edit: Trodde det var ytterligare features med gester, men det verkar som det mer är ett hjälpmedel för synskadade m.m.

Senast redigerat 2009-08-02 19:19
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-02 19:20

Ja. voiceover är ju som på vilken mac som helst.

Spela Dire Straits
- Ringer upp xxxx

Okej?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-02 23:33

hmm verkar som jag har lite problem med min iPhone attans också!!! startar en tråd om detta , så vi kan diskutera detta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 10:42

Nu börjar jag bli j*vligt trött på att de flesta har fått sin iPhone 3GS och jag sitter och ringer varje dag till Telia och frågar, vart f*n är min iPhone!? Senast idag ringde jag och fick höra att jo, de hade skickat ut iPhones till de som förbeställt idag men min, just min leverans var ännu inte upplagd.

Tycker Telia kan lägga ner eller vad som helst.

Telia säger att nästa leverans av iPhone 3GS kommer in om 4-5 veckor, jag skulle komma tillbaka i mitten av september.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 12:00
Ursprungligen av Patrik D:

Telia säger att nästa leverans av iPhone 3GS kommer in om 4-5 veckor, jag skulle komma tillbaka i mitten av september.

4-5 veckor!? Det här blir väl bara sämre och sämre...

Verkar som man gjorde rätt i att köa, även om det innebar gå upp 04:15 ....

dammskog, jag håller med Jeppe_E ovan, du kan leka rättshaverist och anmäla till höger och vänster. De kommer ju gå fria iaf. Det är bara att inse, de blåste dig.
Rösta med fötterna istället och köp från en annan operatör.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-03 14:12
Ursprungligen av Goflorp:

Verkar som man gjorde rätt i att köa, även om det innebar gå upp 04:15 .....

Jaja... andra anlände till butiken 09:50 för att vara nr fyra i kön (Helsingborg, Väla köpcentrum). Fast det är kanske ingen sport ??? Men det var nog mååånga besvikna kunder efter mig, för de fick inte speciellt många som inte redan var förbokade.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Jaja... andra anlände till butiken 09:50 för att vara nr fyra i kön (Helsingborg, Väla köpcentrum). Fast det är kanske ingen sport ??? Men det var nog mååånga besvikna kunder efter mig, för de fick inte speciellt många som inte redan var förbokade.

Ja, dom måste ju vara gaaaaaaalet besvikna efter den grymma 10 minuters kötiden dom utsattes för! Omänskligt!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-03 17:50
Ursprungligen av b99andla:

Ja, dom måste ju vara gaaaaaaalet besvikna efter den grymma 10 minuters kötiden dom utsattes för! Omänskligt!

Nja, alltså jag som stod dom nummer fyra köade i 10 minuter. De som stod efter mig och inte köade alls (nästan) fick vänta på sin tur i kassan i sådär 1-2 timmar för att sedan få svaret: Tyvärr de är slut... Det var väl tråkigt, eller hur?

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nja, alltså jag som stod dom nummer fyra köade i 10 minuter. De som stod efter mig och inte köade alls (nästan) fick vänta på sin tur i kassan i sådär 1-2 timmar för att sedan få svaret: Tyvärr de är slut... Det var väl tråkigt, eller hur?

Ajdå, tog det två timmar för dig och tre andra att få ut fyra stycken iPhones? Och varför stod folk och köade när det var klart att det inte fanns några kvar? När jag köpte lämnade alla butiken när dom hörde att det inte fanns några lurar kvar, för vad är poängen med att köa när det inte finns några lurar?

Jaja, hursom, nu har du ju fått fram hur himla bra du är på att köpa 3gs så.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-05 14:45
Ursprungligen av b99andla:

Ajdå, tog det två timmar för dig och tre andra att få ut fyra stycken iPhones? Och varför stod folk och köade när det var klart att det inte fanns några kvar? När jag köpte lämnade alla butiken när dom hörde att det inte fanns några lurar kvar, för vad är poängen med att köa när det inte finns några lurar?

Jaja, hursom, nu har du ju fått fram hur himla bra du är på att köpa 3gs så.

Läs om, läs rätt. Du behöver ju inte bli sur. Nu har ju du också berättat att du fick tag på en.....

svära i kyrkan

Söker bara reflektioner kring inköp av ny mobil. Har sett 2 bra tilltalande mobiler:
Iphone 3g s och HTC Hero. Jag vet att Iphone 3gs är bra - i jämförelse med HTC Hero=?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-07 01:55
Ursprungligen av Cobra2008:

Söker bara reflektioner kring inköp av ny mobil. Har sett 2 bra tilltalande mobiler:
Iphone 3g s och HTC Hero. Jag vet att Iphone 3gs är bra - i jämförelse med HTC Hero=?

Jag tyckte HTC hero såg bra ut och operativet är bra mycket bättre än det på iPhone men i övrigt så hänger tyvärr inte hårdvaran med i HTC hero gen 2. Kolla på denna videon och de 2 andra delarna: YouTube - iPhone 3GS vs HTC Hero - Dogfight, Pt 1
Vet att han verkar gilla HTC hero mer men du kommer se skillnaden i ladd tider på hemsidor hur seg HTC hero är osv. I användarvänlighet osv vinner faktiskt HTC i mina ögon men tack vare att hårdvaran och optimeringen av operativet inte duger så är den inte intressant.

Ursprungligen av Cobra2008:

Söker bara reflektioner kring inköp av ny mobil. Har sett 2 bra tilltalande mobiler:
Iphone 3g s och HTC Hero. Jag vet att Iphone 3gs är bra - i jämförelse med HTC Hero=?

Det har kommit ut en del recensioner av HTC Hero rätt nyligen på nätet, så det borde inte vara svårt att hitta ett gäng jämförelser med 3GS (utöver den som Exstaz postade).

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-07 09:49

Vet inte hur det gick till Telia sa 3-5v men igår låg där en post avi i brevlådan så har precis varit och hämtat den.

Om ni inte tycker jag låter så glad är det helt rätt.

Sprucken från hörlursjacket till den kromade kanten, två sprickor vid den vänstra högtalaren, 5 sprickor vid den högra högtalaren och volymknappen e helt kass, sidan för att sänka volym är helt intryckt så det känns knappt när man trycker på den. Detta är fel jag såg på mindre än en minut har inte ens startat telefonen.

Fick tillbaka min 3G för endast några veckor sen pga sprickor.

Vad va det nån sa HTC Magic, JA TACK!!!!

Seriöst vad håller Apple på med????

Ursprungligen av Pascoe:

Vet inte hur det gick till Telia sa 3-5v men igår låg där en post avi i brevlådan så har precis varit och hämtat den.

Om ni inte tycker jag låter så glad är det helt rätt.

Sprucken från hörlursjacket till den kromade kanten, två sprickor vid den vänstra högtalaren, 5 sprickor vid den högra högtalaren och volymknappen e helt kass, sidan för att sänka volym är helt intryckt så det känns knappt när man trycker på den. Detta är fel jag såg på mindre än en minut har inte ens startat telefonen.

Fick tillbaka min 3G för endast några veckor sen pga sprickor.

Vad va det nån sa HTC Magic, JA TACK!!!!

Seriöst vad håller Apple på med????

Nej, finns nog ingen annan tillverkare som har så många fel på sina produkter. HTC har en magisk fabrik, har jag hört, som producerar 100% felfria enheter.

Tråkigt för dig, men ärligt; tror du allvarligt att Apple är värre än andra?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-07 09:55
Ursprungligen av Leftrustle:

Nej, finns nog ingen annan tillverkare som har så många fel på sina produkter. HTC har en magisk fabrik, har jag hört, som producerar 100% felfria enheter.

Tråkigt för dig, men ärligt; tror du allvarligt att Apple är värre än andra?

Om en kund får två telefoner i rad som är kass är det ganska illa. Om man som tillverkare vet sen 1år tillbaka att man har problem med plasten borde man fixa det!!

Synd att det finns medlemmar med sådan tråkig inställning på 99

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-07 11:50
Ursprungligen av Pascoe:

Vet inte hur det gick till Telia sa 3-5v men igår låg där en post avi i brevlådan så har precis varit och hämtat den.

Om ni inte tycker jag låter så glad är det helt rätt.

Sprucken från hörlursjacket till den kromade kanten, två sprickor vid den vänstra högtalaren, 5 sprickor vid den högra högtalaren och volymknappen e helt kass, sidan för att sänka volym är helt intryckt så det känns knappt när man trycker på den. Detta är fel jag såg på mindre än en minut har inte ens startat telefonen.

Fick tillbaka min 3G för endast några veckor sen pga sprickor.

Vad va det nån sa HTC Magic, JA TACK!!!!

Seriöst vad håller Apple på med????

Men de låter ju inte som att det skulle vara Apple i detta fallet. Jag skulle vara mer misstänksam mot fraktbolagen i detta fallet. Jag skickade lite saker för ett tag sen o fick allt, såg fint ut med boxen osv. Inget skadat eller så. Sen så öppnade jag, o såg hur saker var trasiga o sprukit osv. Sen när jag pratade med avsändaren så kom de fram till att de inte var samma box längre. Förmodligen hade den tappats eller så, gått sönder så pass att dom bytt box o skickat vidare!!!

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-07 15:43
Ursprungligen av Minto0:

Men de låter ju inte som att det skulle vara Apple i detta fallet. Jag skulle vara mer misstänksam mot fraktbolagen i detta fallet. Jag skickade lite saker för ett tag sen o fick allt, såg fint ut med boxen osv. Inget skadat eller så. Sen så öppnade jag, o såg hur saker var trasiga o sprukit osv. Sen när jag pratade med avsändaren så kom de fram till att de inte var samma box längre. Förmodligen hade den tappats eller så, gått sönder så pass att dom bytt box o skickat vidare!!!

Ja mycket möjligt att det är så, bara jäkligt surt att få en med sprickor och skit. Hade precis min 3G inne på rep för sprickor fick en ny som listen runt glaset satt fel så längst hela vänsterkanten kom ljus ut från displayen

Så sammanlagt ägt 4st iphone och endast den första (2G) var felfri. Inte bra alls!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-07 15:47
Ursprungligen av Pascoe:

Ja mycket möjligt att det är så, bara jäkligt surt att få en med sprickor och skit. Hade precis min 3G inne på rep för sprickor fick en ny som listen runt glaset satt fel så längst hela vänsterkanten kom ljus ut från displayen

Så sammanlagt ägt 4st iphone och endast den första (2G) var felfri. Inte bra alls!

Problemet här är ju inte att apple har mer fel än någon annan. Ta Nokia t.ex dom har många olika modeller som strular då är det ingen som bryr sig, men skulle det vara så att dom endast hade en telefon som alla deras kunder hade så ser man ju mer fel framstå också eftersom volymen är större. Säg att apple sålt 1000st iPhones och 10 går sönder då är det ingen som kommer bry sig så mycket men säg att dom säljer 1miljon och 10000 går sönder då är det mer som kommer höra om det. Procenten är samma men antalet är ju mer vilket gör att felen kommer får mer röster.
Apple har sålt miljoner med iPhones nokia har nog inte sålt så många n95 men garanterat mer telefoner men av olika modeller.

Bevaka tråden