Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2 snabba frågor...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1. Först och främst: Jag köpte en ny iPod Nano i förrgår, och igår köpte jag detta armband till den:

Om iPod nano (G4) armband från Teknikmagasinet

Efter ca 2 timmars gymmande (jag gymmar varje dag) så var det blött av svett på tröjan varvid jag hade satt armbandet. När jag tog ut min iPod ur armbandet för att undersöka den och armbandet så märkte jag att iPoden va lite fuktig/immig, och undersidan på armbandet (den delen som sitter mellan iPoden och mig/tröjan, var blöt av svett. När man kände på insidan av fickan i armbandet, där iPoden setat, så var det fuktigt. Kan inte detta förstöra/skada iPoden? Ska man inte kunna förvänta sig en produkt som ser till att det inte blir så här?

2. Jag hade laddat min iPod i ca 11-12 timmar innan jag använde den nu för första gången. Efter ca 2 timmars musikspelande på gymmet (tog ur iPoden och gick direkt till gymmet, så jag har inte spelat med den innan eller så) så visar batterimätaren att det är ca 60-65% kvar av batteriet. Skulle inte nano fixa 24 timmars musikspelande?

Tack på förhand.

1. Ja, det kan förstöra din nano. Jo, om Teknikmagasinet säger att den är till för träning så tycker man att den borde hålla nanon torr.

2. Du kan behöva tömma och ladda upp den fullt några gånger innan den når maximal kapacitet. Dessutom kan ju batterimätaren visa fel ibland.

Sen måste bara språkpolisen säga att "setat" inte är ett ord. I övrigt så känner jag igen ditt nick från Sweclockers, var inte du lite av en Applebashare där...?

Ursprungligen av Capeman:

1. Ja, det kan förstöra din nano. Jo, om Teknikmagasinet säger att den är till för träning så tycker man att den borde hålla nanon torr.

2. Du kan behöva tömma och ladda upp den fullt några gånger innan den når maximal kapacitet. Dessutom kan ju batterimätaren visa fel ibland.

Sen måste bara språkpolisen säga att "setat" inte är ett ord. I övrigt så känner jag igen ditt nick från Sweclockers, var inte du lite av en Applebashare där...?

Jag har samma nick på SweC, ja. Däremot, Applebashare? Ägt 3st iPods och en Mac, så det vet i fanken

Angående Teknikmagasinet: Frågade inte dom om det. Jag antog mest det, eftersom att det står på deras hemsida att armbandet är bra om man tränar.

Vad kan man göra för att lösa detta? Kan man modda armbandet eller på nåt annat sätt göra nåt för att avhjälpa problemet? Lär det va nån skillnad mot Apple's egna armband?

Hehe, okej, hade för mig att det var något med just dig... Men det var några år sen jag hängde där, så...

Nä jag förstår att du inte frågade, det står ju som det gör på hemsidan.

Har ingen erfarenhet av Apples armband eller om man kan modda det, men någon annan kanske kan svara på din fråga.

1
Bevaka tråden