Hejsan, varit registrerad här på forumet ett tag utan att ha deltagit något märkvärt, detta är således min första tråd och mitt första inlägg.
Jag sökte runt lite i forumet men hittade ingen tråd angående mitt problem.
Hur som haver köpte jag, ett par månader innan jul, min första Mac - en MacBook 13,3" 2,4 GHz Intel Core 2 Duo med 4 GB RAM. Grymt nöjd, med en stor "pitty-feeling" för alla Windows-användare där ute.
Nu verkar det dock som att min hårddisk på 250 GB fått ett eget liv. Hur jag än bär mig åt så blir disken full på nytt (utan att jag tar hem några filer). Om jag "visar info" på Macintosh HD ser jag att hela diskutrymmet används, men om jag går in i Macintosh HD och "visar info" för alla filer får jag en annan och mycket lägre siffra, cirka 142 GB.
Här hittar ni en skärmdump som visar dilemmat (det klockrena programet skitch användes): Skitch.com > jengmark > Fullscreen
(Enda anledningen till att Macintosh HD inte är helt full är tack vare att jag precis innan skärmdumpen tog bort en DivX-fil på cirka 700 MB (det lustiga är då också varför bara 400 MB är ledigt)..
Jag misstänker att detta kan ha att göra med VM ware Fusion, som jag hade installerat under en period, men sedan ett par månader tillbaka raderade. Jag minns att den skapade någon typ av partition för Windows på kanske 40 GB eller liknande. Men vad vet jag?
Tacksam för hjälp
/ Joakim