Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egen SMS signal?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det något som vet om man på något enkelt sätt kan lägga till en egen SMS signal i iPhone 3Gs?

• Medlem
  • Motala
  • 2009-08-03 14:43

Jailbreak är väl det enda sättet så vitt jag vet

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-03 15:53

Sen genom SSH tror jag.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-08-03 16:14

så gör du funkar i all fal på iphone 3G!

Ändra SMS-ringsignal på din iPhone! | iPhoneinfo.se

sjuuukt va mycket jobb för att ändra på en sketen sms signal

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-08-04 08:17

varför göra det enkelt när man kan göra det svårt...

Ja det är intressant att Apple inte vill låta oss ha vilken SMS-signal som helst.

det samma gäller ju för ringsignal... Alldeles för svårt för gemene man.

• Administratör
  • Lund
  • 2009-12-21 20:55

ringsignaler finns väl en hel drös att ladda ner genom appstore?
ringsignaler är otroligt lätt att skapa genom garageband.
att behålla sms signalen som den är är ett smart drag av, (även om det är sjukt störigt) apple, varje gång den plingar till är det lite reklam för apple. nokia och SE körde med det innan också.

Nä det stämmer inte... redan på K750 kunde man välja valfri MP3 som SMS-signal.
Busenkelt. Så vi måste prata väldigt länge sedan. Att inte låta folk på ett enkelt sätt
välja signal är inte smart, det är urpuckat. Man skapar på detta sätt en otrolig massa
missnöjda användare. Och det är ju inte så bra reklam.

Att det på något sätt skulle vara enkelt att - genom ett extern program-
skapa ringsignaler är inte heller sant. Bara det faktum att man inte kan välja en redan
färdig MP3:a från sitt itunes är skitdåligt. Alltså riktigt uselt. Det finns idag nog inte en
enda telefon utöver Iphone och 1kronorstelefoner som har denna begränsning. Och till
Apples nackdel är att Iphone inte kostar 1 spänn, vilket i vissa fall kan vara ett försvar.
vem vill ladda ner från app-store? Varför vara hänvisad till andras tycke och smak, varför
får jag inte välja själv?

Det finns inget rimligt argument som kan försvar apples beslut i detta fall, det är bara att inse
att de gjort en dundertabbe som kommer att reta gallfeber på en hel massa människor.
Det finns kanske en anledning till att det varit så populärt att jailbreaka sina telefoner...

/m

• Administratör
  • Lund
  • 2009-12-24 02:37

ja, innan, ingen tidsbestämmelse där inte.

jag vill påstå att "kunna välja" vilken ringsignal som helst inte alls är valfriheten vi är ute efter. men med det sagt menar jag inte att det är bra nu heller.
tyvärr är inte andra lika tekniknördiga som oss och tycker det är bit av kaka att klippa ut just den där refrängen ur den där senaste låten man gillar.
På grund av att andra inte har ett sådant intresse så är det blir det många som sitter med en 0,5min sms signal, ett långsamt halvtyst intro på en låt som hinner gå till telesvar innan man har hört att det ens ringt för att låten inte riktigt kommit igång och jambalåtar.
Jag kan tänka mig att apple hade en tanke med det hela, att man genom garageband skulle kunna klippa ut just det där favvostycket ut låten. sen att det kräver ett extra prgrm för att göra det är absolut inte optimalt. men om jag vill minnas rätt så var det några underbara skivbolag som ville ha betalt extra om man använde sina redan köpta låtar från itunes som ringsignaler. så garageband var även en workaround från apples sida.
tror nog att vi hade kunnat redigera våra egna rignsignaler direkt i telefonen om det hade varit möjligt lagligt.
Men det ÄR reklam för apple varje gång man hör deras sms eller ringsignal. oavsett vad du har för personlig åsikt om apples ringsignaler så är det reklam. jag hatar reklamen i spotify men det är fortfarande reklam.

T

1
Bevaka tråden