- enapa
- Medlem ●
- Eskilstuna
Vet inte om det går att köra CV -> midi, men det känns inte så intressant för mig
Mest nöjd med att jag får en dedikerad DIN-synklåda + då CV utgångar.
Dinsync kan du lätt ordna med min Spiderbaby.. Kretsarna har du redan, säg bara till så kodar jag om till 24 pulser per 4:e-del.
Ja, 107 sidor modularbygge är kanske lite i värsta laget. Och jag kommer aldrig orka sammanfatta hela mitt bygge och hur det gick till
Lådan köper jag från en snubbe i örebro som tillverkar dem åt mig. Men nu har jag hittat lådor på Mouser istället. Som jag har tänkt att jag ska beställa. De är lite smidigare än mina.
Jack köper jag från Digikey
Digi-Key - J152-ND (Emerson Network Power Connectivity Solutions - 108-0903-001)
Digi-Key - J151-ND (Emerson Network Power Connectivity Solutions - 108-0902-001)
Digi-Key - J155-ND (Emerson Network Power Connectivity Solutions - 108-0910-001)
Rattar från smallbear Knob, Fluted, Miniature, Black Pointer
Det är knappast värt att köpa färre än 100 av något av varken rattar eller jacks.
Jag tror jag beställde 200 rattar och de är slut nu.
Samma sak med jack. Köpte typ 350st. De är sluuut.
http://thehumancomparator.net/3_panels_finished.jpg
Där satt den!
Grymt!
Vert clock gör ingenting.
För det sitter ingenting bakom de jacken. Det som ska sitta där ligger på mitt köksbord och väntar på att bli helt färdigt... Så fort jag blir klar med den delen så får du en liten påse med sladdar som är märkta så att det är lätt att installera.
Känner någon till någon reverbmodul som e diy? Går det att använda synthesizers.com moduler med motm-sized?
Rekommenderas men är inget nybörjar projekt direkt. Jag har pcber med alla delar samt två reverbtankar och har inte ens börjat tänka på den än.... Men det är bomben. Lyssna på den på youtube och du blir kär....
Känner någon till någon reverbmodul som e diy? Går det att använda synthesizers.com moduler med motm-sized?
det går att kombinera dem. .com har bara lite snyggare kanter...
finns även den här som reverb:
Digisound 80-17 Reverberation Unit
saddox har en sådan.
det går att kombinera dem. .com har bara lite snyggare kanter...
finns även den här som reverb:
Digisound 80-17 Reverberation Unit
saddox har en sådan.
Jupp.. det har jag ju!
Man kan modda den också.. jag har dock inte pillat mycket med den men funkar gör den.
Jupp.. det har jag ju!
Man kan modda den också.. jag har dock inte pillat mycket med den men funkar gör den.
Har du/någon några tips på hur/vad man kan modda på den? Hade tänkt bygga mig en sån själv nämligen.
Doepfers A-188-2 Tapped BBD module använder ju också MN3011 ICt och den modulen har ju en massa annat jox som digisoundet inte har!
Har du/någon några tips på hur/vad man kan modda på den? Hade tänkt bygga mig en sån själv nämligen.
Doepfers A-188-2 Tapped BBD module använder ju också MN3011 ICt och den modulen har ju en massa annat jox som digisoundet inte har!
Man ska kunna laborera med värden på resistorer till bbdkretsen bland annat.
Jag har också två ingångar med pottar + två utgångar.. en sladd sitter nästan permanent i mellan ut och in.. feedback..
Man ska kunna laborera med värden på resistorer till bbdkretsen bland annat.
Jag har också två ingångar med pottar + två utgångar.. en sladd sitter nästan permanent i mellan ut och in.. feedback..
En pot och/eller en switch för det
Cool...