Problemet med att försöka hjälpa människor som "kommer på" mer och mer ju mera man frågar, är just det. Inget svar jag kan komma fram till via ett par frågor kommer att vara rätt, då alltför många förutsättningar är oupptäckta fortfarande. Allt blir ett slöseri med tid (för min del). Att du "kommer på" att du har en webshop också med i ekvationen är just en sådan sak. Vad mera finns det? Olika länder, valutor, flera lager, flera leverantörer, returer, Postens fraktsedlar, följesedlar, fakturing, kreditkort, kommissionsförsäljning, affiliateprogram, tullar, tullkvoter osv osv. Nä... Så jag önskar dig lycka till.
Läs gärna de tråd jag länkar till, de innehåller en massa skrivande från min sida med goda råd om att välja affärssystem och/eller utveckla ett eget. Däri finns länkar till affärsystem också. Du får helt enkelt göra jobbet med att läsa på och ta reda på dina behov först och faktistk formulera en riktig fråga. Därefter kan det vara aktuellt att ta in en konsult att titta på vad du kan behöva. Att skjuta från höften är liksom inte intressant eller vettigt.
Jag förstår dock exakt vad du vill, du vill ha ett enda svar som löser ditt problem, som just du personligen uppfattar problemet. Typ: "Köp X så är ditt problem löst". Problemet är alltså att du inte förklarar hur du ser på problemet så någon annan kan "se" samma sak och veta vad du kan behöva.
Om du inte vet vad du behöver, köper vad du blir rekommenderad av någon som inte bryr sig om vad du behöver, och försöker använda det så kommer det inte att fungera och du är blåst på pengar, även om du fick ett "svar" på momangen.
Förstår du?