Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har gjort en tabbe som jag vill dela med mig av. Satt i fjällvärlden med min nya iPhone och hade kopplat den som modem till datorn - det gick mkt. smidigt. Fick besked att iPhonen kunde uppdateras och glatt laddade jag ned uppdateringen. Sen kom kruxet, jag kunde inte använda iPhonen som modem och uppdatera den samtidigt. Det hela löstes genom att en bussig radiohandlare lånade mig en lina ut på internet och du kunde iPhonen få sitt uppdatering installerad.
Alltså - uppdatera inte programvaran i telefonen när ni använder den som modem.
Uppdatera genom iTunes? Först laddar väl iTunes hem uppdateringen, sparar den lokalt, för att sedan uppdatera din enhet? Som jag ser det så behövs inte internetuppkoppling efter att du laddat hem de uppdaterade filerna. Eller är det jag som är ute på den berömda cykeln?
Jag gjorde samma tabbe. Själva nedladdningen och installationen av uppdateringen går bra. Det är när man ska aktivera telefonen som man hamnar i en moment 22 situation. Man behöver internet för att aktivera telefonen men behöver ha telefonen aktiverad för att ha internet. En mycket frustrerande paradox! Jag löste det genom att aktivera telefonen i en teliabutik.