Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför billigare hos The Phone house?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-12 14:50

Om man klickar runt på The Phone House hemsida och väljer en 32GB Svart iphone 3GS, så får jag den till ca 500kr billigare än om man lägger ordern hos Telia direkt (med samma abbonnemang och bindningstid såklart. Någon som vet varför eller om det stämmer öht?

Jag beställde via The Phonehouse och det stämmer att telefonen kostar 500:- mindre än på Telia med samma abbonemang.

Leverans i slutet av augusti men det kan vara värt om man sparar 500:-. (Nu sparade inte jag 500:- då jag köpte en 32Gb istället vilket blev 300:- dyrare än vad en 16Gb skulle ha kostat på Telia)

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-12 17:45
Ursprungligen av deamhan:

Jag beställde via The Phonehouse och det stämmer att telefonen kostar 500:- mindre än på Telia med samma abbonemang.

Leverans i slutet av augusti men det kan vara värt om man sparar 500:-. (Nu sparade inte jag 500:- då jag köpte en 32Gb istället vilket blev 300:- dyrare än vad en 16Gb skulle ha kostat på Telia)

SÅ du sparade inte då? Du kan ju inte jämföra mot en 16gb du får ju jämföra mot en 32gb hos telia.

Klart jag sparade. Men det blev dyrare än vad jag hade tänkt mig. Jag har egentligen ingen som helst nytta av 32Gb.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-12 18:01

Fast hos Phonehouse kan man inte skräddarsy abonnemanget på samma sätt som hos Telia - även om bindningstiden är mer flexibel.(?)

När jag skaffar iphone blir det med isurf-abb'et. 249/mån * 24 + 1995:-

Det alternativet finns inte på Phonehouse.

1
Bevaka tråden