Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CallData - nummerpresentation m regionuppslagning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg idag att programmet CallData finns för Sverige.
När ett samtal finns i Senaste-listan kan man klicka på blå pilen och där visas då numrets ursprungsregion och/eller operatör. Gäller bara nummer som inte finns adressboken.

Installeras genom att man lägger till http://repository.ripdev.com i Installer.app's Sources list, och sen installerar i tur och ordning: Mobile Enhancer, CallData och CallData Sweden.

läs mer här: http://klim.ru/calldata/

Senast redigerat 2007-11-25 10:18
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-25 11:36

Och det intressanta här, som jag ser det, är att vi har troligen fått en mer intuituv ingång till att plocka fram alla adressuppgifter på (åtminstone nya) kontakter. När någon okänd ringer kan man låta CallData hämta hem komplett information från respektive lands web-baserade telefonkatalog (eniro & hitta för oss i Sverige).

Eller så låter man CallData bara göra det som finns idag och skriva en ny ContactsUpdater (Refresher) som tröskar genom hela listan med kontakter. Dock tror jag ändå på att en utökad funktionallitet i CallData inte är så dumt. För som regel är redan kontakerna så kompletta att dom inte behöver uppdateras. Det är vara jag tror, i allafall.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-12 00:42

Hur gör man en "ContactsUpdater (Refresher)"?

Ursprungligen av frazze:

Och det intressanta här, som jag ser det, är att vi har troligen fått en mer intuituv ingång till att plocka fram alla adressuppgifter på (åtminstone nya) kontakter. När någon okänd ringer kan man låta CallData hämta hem komplett information från respektive lands web-baserade telefonkatalog (eniro & hitta för oss i Sverige).

Eller så låter man CallData bara göra det som finns idag och skriva en ny ContactsUpdater (Refresher) som tröskar genom hela listan med kontakter. Dock tror jag ändå på att en utökad funktionallitet i CallData inte är så dumt. För som regel är redan kontakerna så kompletta att dom inte behöver uppdateras. Det är vara jag tror, i allafall.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-08-12 19:19
Ursprungligen av Matsaki:

Hur gör man en "ContactsUpdater (Refresher)"?

Tja. Det finns ett API för Adressboken som man kan använda. Sedan skickar man numren till respektive Internet-baserade katalog och tar emot svaret. Dock är det lite bökigt med att skicka och ta emot, då ingen av Eniro och Hitta erbjuder en XML-tjänst. Så man måste roa sig mig sk. screen scraping. Precis på samma sätt som Res i Sthlm gör.

När jag använder det här programmet står det bara sweden, trots att jag installerat det svenska paketet... Kan det ha med Swephones svenska nummerformatttering att göra?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-22 09:12

Då är det kanske känsligt för om det finns mellanslag i telefonnumret. För det är skillnad på om du lägger in telefonnumret via iPhone eller via Adressboken: hos iPhone läggs det verkligen in mellanslag i dess adressbok, men i datorns Adressboken så läggs de in *utan* mellanslag men kan presenteras med mellanslag (formatering).
Varför det är så vet jag inte. Jag kan inte ens komma på någon fördel med detta. Lagring och presentation är ju två helt olika daker. I mina ögon iallafall.

Funkar sisådär för mig. Får upp Florida var ett USA nummer, men också det ända det funkar för

1
Bevaka tråden