Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uplåsning och jailbreak av 3.0 på iPhone 2G?

Tråden skapades och har fått 107 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Pajje:

Satt i två timmar och svor och ryckte mitt hår för att det inte fungerade. Googlade mitt helvetesproblem utan att finna svar. Till sist kom jag på att luren var kopplad till usb-hubben. När jag kopplade om direkt till datorn var allt klart på en kvart.

Ibland är det dom små små detaljerna som avgör

Det verkar förövrigt vara otroligt mycket folk som sitter i Windows som har problem med att förstå hur man laddar ner ipsw-filen rätt (ta bort .zip, packa inte upp), speciellt när systemet är "snällt" och gömmer den rätta filändelsen. Inte här på 99mac så ofta, men i kommentarerna på iFun ser jag det hela tiden.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 15:39
Ursprungligen av Adrian B:

Ibland är det dom små små detaljerna som avgör

Det verkar förövrigt vara otroligt mycket folk som sitter i Windows som har problem med att förstå hur man laddar ner ipsw-filen rätt (ta bort .zip, packa inte upp), speciellt när systemet är "snällt" och gömmer den rätta filändelsen. Inte här på 99mac så ofta, men i kommentarerna på iFun ser jag det hela tiden.

Hade en kompis som ahde problem igår dock var det med mac och genom safari som hela tiden packade upp filen för honom. Men precis som du säger, har man inte ställt in så windows visar hela fil namnet blir det problem.

Ursprungligen av Exstaz:

Hade en kompis som ahde problem igår dock var det med mac och genom safari som hela tiden packade upp filen för honom. Men precis som du säger, har man inte ställt in så windows visar hela fil namnet blir det problem.

Jo, det stämmer, i Safari på Mac blir det fel om man har de förvalda inställningarna (vilket ingen borde ha av säkerhetsskäl, men det är en annan historia), men då kan man i alla fall bara ge rådet att använda Firefox så löser det sig utan att man måste gå in på detaljer. Men i Windows verkar de för vissa blir fel även med Firefox.

Nu finns det en patch som fixar push notisar på jailbreakade iphone 2G - med 3.0.
(i) Viktigt som f*n, stod det iaf, att Ni först avinstallerar eventuella apps med push stöd. Förutsatt att Ni har några installerade dvs.
(ii) Öppna cydia i, den, nedre meny raden väljer Ni "Manage".
(iii) Väljer Sources.
(iv) Tryck edit - högst upp i högerkant.
(v) Väljer add - högst upp i vänsterkant.
(vi) Skriver in: http://cydia.iphoneil.net
(Vii) Väljer add source.
(viii) Trycker på return to Cydia.
(ix) Trycker på done - högst upp i högerkant.
(x) Väljer iPhoneil.net
(xi) Väljer därefter Push Fix.
(xii) Väljer Confirm - högst upp i högerkant.
(xiii) Därefter väljer Ni att boota om iphonen.

Klart!!!

Jag råkade inte utför det här själv men De skriver: har man problem med youtube efter patch fix:en skall man helt enkelt installera om push fix.

Jag testade så klart direkt med IM+ push och det funkar super bra Varför jag inte gjort det med Beejive är helt enkelt för att Beejive säger att jag inte har rätt lösen. Vilket jag tycker är underligt, jag borde väl kunna mitt eget lösen?

Hoppas iaf att detta kommer till Någons nytta

Ursprungligen av Helmot:

Nu finns det en patch som fixar push notisar på jailbreakade iphone 2G - med 3.0.
(i) Viktigt som f*n, stod det iaf, att Ni först avinstallerar eventuella apps med push stöd. Förutsatt att Ni har några installerade dvs.
(ii) Öppna cydia i, den, nedre meny raden väljer Ni "Manage".
(iii) Väljer Sources.
(iv) Tryck edit - högst upp i högerkant.
(v) Väljer add - högst upp i vänsterkant.
(vi) Skriver in: http://cydia.iphoneil.net
(Vii) Väljer add source.
(viii) Trycker på return to Cydia.
(ix) Trycker på done - högst upp i högerkant.
(x) Väljer iPhoneil.net
(xi) Väljer därefter Push Fix.
(xii) Väljer Confirm - högst upp i högerkant.
(xiii) Därefter väljer Ni att boota om iphonen.

Klart!!!

Jag råkade inte utför det här själv men De skriver: har man problem med youtube efter patch fix:en skall man helt enkelt installera om push fix.

Jag testade så klart direkt med IM+ push och det funkar super bra Varför jag inte gjort det med Beejive är helt enkelt för att Beejive säger att jag inte har rätt lösen. Vilket jag tycker är underligt, jag borde väl kunna mitt eget lösen?

Hoppas iaf att detta kommer till Någons nytta

Funkar fint!!
Jag kör Beejive!

Hej,

Undrar om man måste ha USB-hub för att uppdatera sin Iphone om jag ska göra det på min mac? För man var tvungen att ha det tidigare då Apple släppte sina uppdateringar.

Ursprungligen av Zemió:

Hej,

Undrar om man måste ha USB-hub för att uppdatera sin Iphone om jag ska göra det på min mac? För man var tvungen att ha det tidigare då Apple släppte sina uppdateringar.

Nej, det behövs inte längre. Det var en bugg i Apples USB-drivrutiner, men det är fixat om man har senaste versionen av Mac OS X.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-15 11:29

Har en upplåst/jailbreakad 2g till 3.0. skulle sätta in dotterns telenor SIM och trodde det skulle funka...
Men icke, den hittar bara Comviq och Telia att välja på. Telefonen funkar med våra Telia kort, vad är haken?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-15 12:38
Ursprungligen av inafina:

Har en upplåst/jailbreakad 2g till 3.0. skulle sätta in dotterns telenor SIM och trodde det skulle funka...
Men icke, den hittar bara Comviq och Telia att välja på. Telefonen funkar med våra Telia kort, vad är haken?

Kasst SIM?
Fungerar det i en annan 3G-telefon?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-15 17:58
Ursprungligen av inafina:

Har en upplåst/jailbreakad 2g till 3.0. skulle sätta in dotterns telenor SIM och trodde det skulle funka...
Men icke, den hittar bara Comviq och Telia att välja på. Telefonen funkar med våra Telia kort, vad är haken?

Om det är ett väldigt gammalt sim så använder dom ett annat volt tal och kan därför inte fungera i moderna telefoner och då menar jag minst 6-7 år. Kostar inget att få ett nytt sim. Du ber telenor skicka ett nytt sen aktiverar du det när du får hem det i lådan. Tog mig 2 dar att få ett nytt kort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-15 17:52

själv gick jag tillbaks till 2.2.1 efter att 3.0 seriöst "dödade" mitt batteri - telefonen började stänga av sig efter knappt 20 timmars användning, från tidigare minst 48...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-16 02:17
Ursprungligen av avaris:

själv gick jag tillbaks till 2.2.1 efter att 3.0 seriöst "dödade" mitt batteri - telefonen började stänga av sig efter knappt 20 timmars användning, från tidigare minst 48...

Gör en restore.

Ursprungligen av inafina:

SIM kortet är bara 1 år så det är nog inte det.... Min plan var ju att hennes kort skulle funka så fick jag en anledning att köpa 3G S:en utan att mannen tyckte att det var onödigt :-)!

Simkort kan fortf. gå sönder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-16 03:15

[QUOTE="zappee;1815753"]Gör en restore.

En restore i telefonen eller via iTunes?
Jag har vant mig vid 3.0 märker jag nu, funderar på att uppdatera igen...

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-16 03:57

[QUOTE="avaris;1815761"]

Ursprungligen av zappee:

Gör en restore.

En restore i telefonen eller via iTunes?
Jag har vant mig vid 3.0 märker jag nu, funderar på att uppdatera igen...

iTunes.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-15 23:12

SIM kortet är bara 1 år så det är nog inte det.... Min plan var ju att hennes kort skulle funka så fick jag en anledning att köpa 3G S:en utan att mannen tyckte att det var onödigt :-)!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-16 02:12
Ursprungligen av inafina:

SIM kortet är bara 1 år så det är nog inte det.... Min plan var ju att hennes kort skulle funka så fick jag en anledning att köpa 3G S:en utan att mannen tyckte att det var onödigt :-)!

Prova att göra om jailbreaken då för det skall fungera jag hade telenor i min gamla 2G lur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-16 13:59

Hur var det nu, gick det att uppgradera till 3.0.1 och ändå ha en duglig iPhone 2G?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-16 17:30
Ursprungligen av avaris:

Hur var det nu, gick det att uppgradera till 3.0.1 och ändå ha en duglig iPhone 2G?

Ja Dev-Team Blog

Bevaka tråden