Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G-Tech G-Drive Mini 2.5" 500 Gb extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har letat med ljus och lykta efter svenska återförsäljare av denna disk.

G-Tech G-Drive Mini 2.5" 500 Gb alltså. Rätt dyr disk men kvalitén kan jag ha stor användning för med lite mediaredigering etc.

Jag har som sagt letat men egentligen inte hitta någon som har den tillgänglig. Innan jag ger upp hoppet ska jag i alla fall fråga Er andra här på 99.

Någon som känner till en butik som har denna disk i sitt sortiment? Det kan vara fysisk butik i Sverige, internetbutik i Sverige eller centrala Europa. Jag ska till Sthlm om någon vecka så jag har en möjlighet att plocka upp en enhet då t.ex. Egentligen skulle jag kunna köpa en i USA om ett par månader men jag har lite grejer som jag skulle vilja ha med på själva disken dit och om det är så att det bara skiljer några hundringar så kan det vara värt att överväga ett köp här.

Tack för all eventuell hjälp! / euro

Jajjemen. Såg precis när jag fipplade runt på lite Applestore ikväll att den var nyinkommen. Nice. När man kommer hem från fiskestuga i ett par dagar så finns den tillgänglig från en smidig vendor så att säga. Lägger nog en beställning imorgon.

Tack hur som helst.

Förresten, visst får jag garanti som fungerar i både Sverige och USA när jag köper av svenska Applestore? En annan lirare här på forumet hade tydligen haft mäkta problem med garantiärende med G-Tech pga att han importerade till Sverige. Dvs jag vill inte att Apple bara säger "vänd dig till G-Tech" om man har otur med disken.

Nu har jag den i handen iaf och den möter mina förväntningar mycket väl samt att byggkvalitén ger ett mycket gediget intryck irl. Detta är med stor sannolikhet en disk jag använder med belåtenhet över en lång tid framöver. Verkar också som att det är relativt lätt att byta hårddisk i case:et när det blir aktuellt. Fan vad skönt det är med en enda sladd också, samt ingen tappad connection etc. Kortfattat första intryck: Mycket nöjd.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-07-26 14:04

Hur låter den? Har fått för mig att just G-tech har en hög ljudnivå.

Okej. Nej jag har inte reflekterat över att den skulle låta något mer än andra 2.5" hårddiskar.

1
Bevaka tråden