Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar kontakten med SIM-kortet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-17 10:51

Har vid upprepade tillfällen fått problem med att min iPhone 3G, mjukvara 3.0, inte jailbreakad, tappar kontakten med simkortet. Tidigare har det hjälpt med att ställa in i flygläge i några sekunder och sedan tillbaka till vanligt läge och så har det funkat. Starta om hela systemet har också hjälpt. Igår hjälpte det inte med flygläge eller omstart så jag testade att ta ut simkortet och blåsa lite, sen fungerade det igen. Håller tummarna för att det var sista gången men vill ändå veta om någon annan råkat ut för något liknande?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-17 10:53
Ursprungligen av baller:

Har vid upprepade tillfällen fått problem med att min iPhone 3G, mjukvara 3.0, inte jailbreakad, tappar kontakten med simkortet. Tidigare har det hjälpt med att ställa in i flygläge i några sekunder och sedan tillbaka till vanligt läge och så har det funkat. Starta om hela systemet har också hjälpt. Igår hjälpte det inte med flygläge eller omstart så jag testade att ta ut simkortet och blåsa lite, sen fungerade det igen. Håller tummarna för att det var sista gången men vill ändå veta om någon annan råkat ut för något liknande?

Tvätta av det med isopropylalkohol, inte fingra på SIMkortets kontakter....

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-17 18:24

Beställ ett nytt sim kort kostar inga epngar och går snabbt. Du behöver inte vara utan ditt nummer under tiden utan aktiverar det nya kortet så fort det kommer hem i din låda och du kan kasta ditt gamla kort.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-17 21:06

Tack för tipsen. Hoppas att det bara är kortet.

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-17 23:42

Jag har iallafall upplevt samma problem. Har ingen aning om det kommit i samband med 3.0 men för mig har det också bara hjälpt att ta ut kortet o blåsa lite o rengöra sen har det hållt ett tag till.

Så nytt kort är nog ingen dum idé.

• Medlem
  • Skänninge
  • 2009-09-22 20:23

Hjälpte det med ett nytt SIM-kort? Har samma problem själv nämligen...

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-13 03:33

Lite sant svarat kanske men ja mitt problem har löst sig med nytt SIM. Bara in i butiken så får man ett nytt gratis. Iallafall på Telia

• Medlem
  • Skänninge
  • 2009-12-13 08:37

Det hjälpte inte för min del, så jag fick telefonen utbytt på garnatin

(efter mycket om och men med Halebops så kallade "Kundtjänst", men det är en annan historia...)

1
Bevaka tråden