Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåsning av iPhone 3G - hjälp sökes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

har köpt en iPhone 3G i USA och behöver hjälp att låsa upp den från AT&T. För närvarande säger det bara att jag måste ansluta den till iTunes och den kräver ett gilitgt SIM-kort.

Jag ger 600 kronor (eller mer) till den som kan ordna det i Stockholm under veckan. Kraven är följande:
- Jag önskar kunna uppdatera den (musik, apps, adressboken) på min Appledator.
- iPhone 3.0
- Mitt telia abonnemang ska fungera.

Hör av er på viktor [a] jarnheimer [punkt.] se

Tusen tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-29 18:43

Använd de idiotsäkra guiderna på http://www.iclarified.com/tutorials/index.php

Ursprungligen av jarnheimer:

Hej,

har köpt en iPhone 3G i USA och behöver hjälp att låsa upp den från AT&T. För närvarande säger det bara att jag måste ansluta den till iTunes och den kräver ett gilitgt SIM-kort.

Jag ger 600 kronor (eller mer) till den som kan ordna det i Stockholm under veckan. Kraven är följande:
- Jag önskar kunna uppdatera den (musik, apps, adressboken) på min Appledator.
- iPhone 3.0
- Mitt telia abonnemang ska fungera.

Hör av er på viktor [a] jarnheimer [punkt.] se

Tusen tack!

Som sagt följ guiderna på iclarified. Du ska verkligen inte betala en krona till någon för att låsa upp din telefon. Hade jag bott i närheten av Stockholm så hade jag gladeligen gärna hjälpt dig. Gratis såklart

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-08-16 19:20

Försöker hjälpa en kompis med hans iPhone 3G som han använt i USA men nu flyttat hit med och vill låsa upp den.

Av någon anledning så kommer den dock inte ut på något trådlöst nätverk så att jag kan använda ultrasn0w via cydia. Någon som har en susning om vad detta kan bero på?

Kan det vara några problem med en USA-mobil att koppla upp sig mot ett svenskt nätverk? Verkar skumt. Men samma nätverk (testat 2 olika) funkar finfint med min Svenska 3G.

Aldrig sett något liknande.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-17 11:07
Ursprungligen av Goteman:

Försöker hjälpa en kompis med hans iPhone 3G som han använt i USA men nu flyttat hit med och vill låsa upp den.

Av någon anledning så kommer den dock inte ut på något trådlöst nätverk så att jag kan använda ultrasn0w via cydia. Någon som har en susning om vad detta kan bero på?

Kan det vara några problem med en USA-mobil att koppla upp sig mot ett svenskt nätverk? Verkar skumt. Men samma nätverk (testat 2 olika) funkar finfint med min Svenska 3G.

Aldrig sett något liknande.

I USA tillåts bara kanalerna 1-11, i Sverige 1-13. Kolla så du inte har 12 eller 13 valt i accesspunkten.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-16 23:28

Nej, det ska inte spela någon roll.

Testa börja om från början.

1
Bevaka tråden