Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är MobileMe ny version av .Mac konto?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-17 14:38

Som rubriken frågar.
Har letat men troligen ej med dom rätta sökningarna då jag inte hittar nått.

Om ja så räcker det så, men om nej, vad är skillnaden?

Tack på förhand.

MobileMe ersätter .Mac, det stämmer. Skillanden är väl inte så enorm, nyare och fräschare helt enkelt, funkar på Windows, Mac och iPhone.

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-17 14:46

Ja precis. .Mac har ersatts av MobileMe och har med det blivit snabbare och fått fler funktioner.

Man kan prova graits i 60 dagar på MobileMe.

• Avstängd
  • International user
  • 2009-08-17 14:58

Kalas och tack, snabba svar, då behöver jag inte leta mer efter .mac som det "tjatades" om när jag gick över till mac

Jag använder det faktist själv på prov, men jag har svårt att få fördelarna att överväga mot Google's tjänster, speciellt när det ryktas om att Google ska börja med en iDisk liknande funktion, så då har jag svårt att betala de pengar som det inte känns riktigt värt, även om MobileMe är sjukt snyggt och smidigt.

Ursprungligen av Patrik D:

[..] speciellt när det ryktas om att Google ska börja med en iDisk liknande funktion [..]

För "idisk"-funktion som fungerar underbart på Mac OS och Windows, hoppa till getdropbox.com.

/c

• Avstängd
  • International user
  • 2009-08-17 17:26

Ok, tack, får väl läsa på lite om båda och sen testa när jag väl fått min iPhone.

1
Bevaka tråden