Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskar ny app!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-18 21:24

Har inte sett en sådan tråd tidigare, så jag provar starta upp en.

Har sett att en del developers har tid, men brist på ideer på apps att göra, och därför efterlyser tips på vad de ska utveckla. Därför kan en sådan tråd vara nyttig för både developers och slutanvändaren som tillsammans kan skapa harmoni.

Ett önske för tråden är att hålla tilbaks på diskutioner hurvida appen är nyttig eller inte. Kommer det ett önske är det uppenbart någon som önskar sig den och skulle tycka den är nödvändig.

Däremot är det ju fabelaktigt ifall det redan finns en snarlik app som någon kan tipsa om.

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-18 21:28

"Profil app"

Mitt förste önske är en app som är diskuterat här: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/250146-profiler-i-iphone.html

En app som ger dig möjlighet att snabbt ställa in "profil" på iPhone.
Det mest uppenbara man önskar sig med en sådan app är möjligheten att ställa in ljudnivå på ringsignaler till profiler som "Hemma", "Utonhus", "kontor" osv, men om man kan klara saker som ändra Backgundsbild osv är detta också intressant (Ex vis kunna ställa in "Nightmode" med mörkare färger osv som ex vis en TomTom kan göra).

Någon klyftig developer som kan ta på sig detta?

Fast detta är ju en operativsystem-grej. Inte kan man väl ha en App till de grejerna? Eller kanske går det att skapa Applescript för att styra sånt på iPhoneOS? Det hade ju varit trevligt. Jag t.ex. önskar att det inte skulle vara så många moment för att sänka/höja ljusstyrkan. Hade gärna haft en knapp (alltså en ikon på springboardet) som satte ljusstyrkan till en av mig förutbestämd styrka.

En annan go grej hade varit om man på ett enkelt och överskådligt sätt i en inställningspanel (eller ännu hellre inifrån iTunes på datorn) kunde få upp alla startskärmarna, och där kunna arrangera om ordningen på dem. Jag har ca 8 startskärmar där allt ligger huller om buller. Visst det är fräsigt att flytta ikon för ikon, men det tar enorm tid att t.ex. flytta 5-6 ikoner från skärm 8 till skärm 1. Och så vidare.

OK, mitt önskmål:

En app där jag tar ett foto, där bilden analyseras (OCR) och text identifieras. Texten kopieras sedan till clipboarden, så att jag själv kan klistra in den i valfritt program.

Följande steg alltså:
1. Ta bild
2. Klistra in text i valfri app

Eventuellt skulle ett mellansteg behövas där man får göra någon ENKEL justering för vad i bilden som ska avläsas.

Ursprungligen av sjovall:

Jag t.ex. önskar att det inte skulle vara så många moment för att sänka/höja ljusstyrkan. Hade gärna haft en knapp (alltså en ikon på springboardet) som satte ljusstyrkan till en av mig förutbestämd styrka...

Om du har jailbreakat så sköter SBSettings det du söker utmärkt. Ett drag med fingret längst upp på skärmen, trycka på "Brightness", justera...

//Irre

• Avstängd
  • International user
  • 2009-08-19 11:59

Inte för att jag provat men OCR tycks ju redan finnas på iTunes Store, t.ex. ocrNow! som är gratis.
Klistra in direkt verkar inte finnas men att kopiera det sparade resultatet och sedan klistra in går ju.

Sen är min erfarenhet att det ofta inte funkar så bra även med dom för windows/mac då man oftast måste lägga ner lika mycket tid på redigering etc som det skulle ha tagit att skriva från början.

Och små texter från foton skriver man ju in fortare än det tar att köra OCR:n

• Medlem
  • 2009-08-20 09:50

Önskas: Program för inspelning av telefonsamtal.

Elaka telefonförsäljare kan lova vad som helst och när man klagar finns bara "kontraktet" inspelat. Säljsnacket är borta. Samtliga SonyEricsson gör detta smidigt och jag saknar nog bara den funktionen i iPhone.

1
Bevaka tråden