- emmaklang
- Medlem ●
- Malmö
Jag har en snabbfråga som kräver ett snabbt svar!
Jag har kommit över en iphone som jag kan köpa billigt (enligt mig).
Problemet är att allt är på engelska, för att phonen kommer från Usa.
Nu till frågan:
Går det att ändra och få språket på svenska? (Han som har den är inte insatt så han vet ej)
Finns troligtvis inte att ändra lätt i phonen, någon som vet?
Hade varit 20 ggr lättare för mig att ha en svensk.
Snabbt svar någon som vet, eller vet vart jag kan ta reda på det?
Ska köpa den imorgon (sista chansen), men bara om jag vet..
Hoppas någon vet!
Mvh emma.
Ja varför skulle den inte ha det. Köper du en nokia telefon så har ju den svenska även om du köper den i usa. Detta kräver ju dock att den lanserats i sverige också. Man har inte olika mjukvara för olika länder som den lanserats it.
Just nokia har faktiskt olika mjukvara i sina telefoner. Köper du en i england t.ex så är det inte säkert att du får svenska.
Nu har jag fått iphonen, jag går in på settings-general-(men finns ej inernational)- language.
Och inne på language finns ej svenska Någon som kan rädda mig, har något förslag?
// emma.
Kör på engelska?
Kolla bara om du kan ställa om tangentbordet till svenska!
Nu har jag fått iphonen, jag går in på settings-general-(men finns ej inernational)- language.
Och inne på language finns ej svenska Någon som kan rädda mig, har något förslag?
// emma.
Märkligt. Har du testat att koppla in den mot iTunes och uppdatera mjukvaran? Om det nu skulle kunna hjälpa.
// emma.
Gå in på General->About
Vad står det att du har för Version?
Hej, kolla här på forumet istället.
Men du behöver börja med att kolla om det är 2.x och inte 3.x
Kolla under Settings-->General-->About där någonstans ska det stå "version" Version står det på svenska, har ingen 2.x kvar jag kan kolla på. Om det är 2.x så är det den gamla telefonen, dvs den som inte har 3G...
/Tangen
Jag hittade version: V2_BL666_BYD-WORLD_09_7_08..
Datorn hittar iphonen, men vill att jag ska installera drivrutin.
MEN iTunes hittar inte den. Och jag ska tydligen uppdatera den via iTunes, om jag uppfattat rätt?
(Tack för alla svar)
jag tror d e slimmat fodral Och där står iphone och äpplet är där. Hmm den behöver uppdateras, men d är lite svårt när den inte synkar med iTunes...
Den synkar inte med iTunes innan du har uppdaterat den. Och eftersom den är amerikansk så måste du låsa upp den för att kunna använda den i Sverige med en svensk teleoperatör.
Det är med 100% säkerhet ingen iPhone. Istället har du säkert en billig kopia från kina.
//Rob
Ja, säkert. iTunes ska ju öppnas och meddela sig så fort man ansluter den till datorn.